Hiába áldotta meg a természet modellek által irigyelt adottságokkal, inkább pilótának készül a fiatal Lénárt Kinga hadnagy. Álma, hogy egy nap Gripent vezessen, és erre meg is van minden esélye, természetesen a képzés során fog kiderülni, hogy végül milyen géptípusra lesz alkalmas. Hogy mi szükség van a nőies gondolkodásra a katonaságnál?
– Több mindenre tudunk egyszerre odafigyelni. A repülésnél pedig valóban észnél kell lennünk – mondta a Borsnak az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis jelenleg kiképzés alatt álló tisztje.
Úgy véli, voltaképpen nincs is különbség egy női és egy férfi pilóta között. Hiába tartja úgy a közvélekedés, hogy a hölgyeket nagyobb részben befolyásolják az érzelmeik, ha kell, ők is kizárják azokat. Képesnek kell lenniük a parancsok végrehajtására.
– 11 éves voltam, amikor a szüleimmel kilátogattunk a kecskeméti repülőnapokra. Ott láttam először harci gépeket, és azonnal eldöntöttem, hogy egy nap ezzel fogok foglalkozni. A középiskola után mégsem a Nemzeti Közszolgálati Egyetemre mentem, hanem pénzügyi területen szereztem diplomát. Néhány évet civil területen töltöttem, majd utánanéztem, milyen lehetőségek nyílnak Magyarországon egy fiatal számára – elevenítette fel Kinga.
A hadnagy nemrég csatlakozott a MH 86. Szolnok Helikopter Bázishoz. A kiképzés első szakaszában itthon egy Zlin-242L kiképző repülőgépen kell elsajátítania az alapokat, és ha elnyeri a megfelelő minősítést, Kanadában vehet részt egy másfél-két éves tanfolyamon, melyen már különböző géptípusok vezetését sajátíthatja el. Jelenleg az ejtőernyős-kiképzése zajlik. A követelmény szerint az első bekötött ugrást 800 méter magasból, a továbbiakat 600 méter magasból kell teljesítenie, melynek végén egy tandemugráson is részt vesz. Ennek a felét már teljesítette.
– Mintegy 3-4 perc alatt érünk földet. Esés közben csak arra tudunk gondolni, hogy épségben, páros zárt lábban földet érjünk. Sok pilótának van tériszonya, ami természetesen megszűnik a gépben. Ennek ellenére nem egyszerű kiugrani belőle.
Kinga tisztában van vele, hogy leendő pilótaként milyen súlyos felelősséget kell vállalnia. Amennyiben a katonai utasszállító gépet kell vezetnie, száznál is több ember élete kerül a kezébe, ugyanakkor egy vadászgép értéke is több milliárdos nagyságrendű.
– Mindig is határozott lány voltam, és inkább fiúkkal barátkoztam – nevetett a feltűnően csinos katonahölgy, akinek sosem jutott eszébe, hogy a szépségével érvényesüljön.
– Világéletemben kizártam, hogy a fényképezőgépek előtt keressem a kenyeremet. Ugyan többször is javasolták, hogy tegyek egy próbát, de sosem vállaltam ilyen feladatokat. Van bennem egyfajta gátlás, amire egyébként a katonaságnál szükség is van. Az egyenruha felvételével vállaltuk, hogy méltók leszünk a viselésére. Ki kell érdemelnünk, és minden helyzetben ennek megfelelően kell viselkednünk – magyarázta Kinga, és elárulta: ugyan több udvarlója akad, de jelenleg nincs rájuk ideje.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.