Épp ez a kérdés foglalkoztatja a japánokat is, egy IT-cég ugyanis átszámítva nagyjából ennyit (egész pontosan 200 ezer jent) ajánl azoknak, akik vállalják, hogy egy hónapig a lakásuk minden egyes pontját bekamerázzák, és így kvázi egy valóságshow résztvevői lesznek.
A csavar az egészben annyi, hogy ezeket a felvételeket civilek nem láthatják, hanem a felhívást közzétevő Plasma.inc vállalat egy hónap után összegyűjti, gondoskodik róla, hogy a résztvevőket ne lehessen felismerni, majd eladja nagyvállalatoknak. Úgy vélik ugyanis, hogy azok az adatok, hogy például mit csinál közvetlenül fürdés után az ember, vagy épp milyen pózban nézi a tévét vagy olvas újságot, ugyanolyan értékesek lehetnek a cégeknek, mint például a netezési szokások, keresési eredmények (amiket köztudott, hogy valamilyen formában használhatnak a cégek - így ajánl például a Facebook vagy a Google is olyan hirdetéseket, amikre korábban rákerestünk).
Eddig nagyjából ötszázan jelentkeztek, túlnyomó többségben férfiak. A résztvevők átlagosan 20-30 év közöttiek, akik elsősorban a pénz miatt vállalták, hogy valaki az otthon töltött összes pillanatukat rögzítse - számolt be a nem mindennapi pénzkeresetről az Oddity Central.
Egyébként az ehhez hasonló megoldások nem épp idegenek Japánban. Alig egy hónapja számoltunk be például egy fillérekbe kerülő szállóról, ahol egyetlen bökkenő van: a nevetséges napi díjért vállalnunk kell, hogy a YouTube-on bárki beleshet ideiglenes szálláshelyünkre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.