Aktuális

2019-ben a TV2 Csoport a legnézettebb csatornaportfólió

Bors

Létrehozva: 2019.12.17.

2019-ben a TV2 Csoport mindhárom célcsoporton (A18-59, A18-49 és A4+) vezet az RTL Magyarországgal szemben, így a legnézettebb csatornaportfólió (január 1-től december 11-ig tartó időszak). Ha a megnyert napok számát vizsgáljuk a TV2 Csoport idén 346 napból 222-t nyert meg az RTL Magyarország 124 napjával szemben. A TV2 Csoport kábelcsatornái pedig minden hónapban magabiztosan nyerték a nézettségi versenyt.

TV2 Csoport mindhárom vizsgált célcsoportban (A18-59, A18-49 és A4+) vezet az RTL Magyarországgal szemben, így a legnézettebb csatornaportfólió (január 1-től december 11-ig tartó időszak).

Figyelembe véve az összes olyan csatornát, ami valaha az RTL Magyarországhoz vagy a TV2 Csoporthoz tartozott (mindhárom célcsoportot vizsgálva (A18-59, A18-49 és A4+)), ilyen csoportszintű éves eredmény legutóbb 2001-ben volt, amikor a két csoportot még kizárólag a főcsatornák alkották.

A piaci változások, a csatornák számának növekedése miatt az eredmények értelmezését nem célszerű kizárólag a két legnagyobb csatornára korlátozni.

2019 éves átlagban a televíziós portfóliók versenyében (januártól 1-től december 11-ig) a TV2 Csoport a teljes lakosság körében 3,9 százalékponttal, a 18-59-es korosztályt tekintve 0,6 százalékponttal, míg a 18-49-es korcsoportban 0,1 százalékponttal erősebb az RTL Magyarországnál.

Ha a megnyert napok számát vizsgáljuk portfólió szinten, a TV2 Csoport idén 346 napból 222-t nyert meg az RTL Magyarország 124 napjával szemben. Ez viszont az eredmények mesterséges felduzzasztása, hiszen azt feltételezi, hogy a napi győztes portfólión kívül semmi mást nem néztek.

Ezért mi a piaci standard megközelítést tekintjük mérvadónak az eredmények értelmezésekor és a portfólió shr-eket hasonlítjuk össze, ahol hosszú idő után, idén éves átlagban szintén a TV2 Csoport vezet.

A főcsatornákat tekintve 2019 éves átlagban az RTL Klubról ismét elmondható, hogy tovább csökkent a közönségaránya, ahogy ez az elmúlt években is megfigyelhető volt. A TV2 ezzel szemben megállította a csökkenést, sőt, minimálisan növekedni is tudott ellentétben legnagyobb konkurensével.

Szeptember-október-novemberben az RTL Klub átlagban és minden egyes hónapban alacsonyabb közönségarányt (SHR%) ért el, mint egy évvel ezelőtt. Átlagban a TV2 minimálisan javított, szeptemberben és októberben pedig a csatorna az egy évvel korábbi eredményéhez képest jobban teljesített (TV2 A18-59 Live+As Live, teljes nap – 2018 szeptember-november 8,3% SHR; 2019 szeptember-november 8,4% SHR).

TV2 Csoport kábelcsatornái magabiztosan vezetnek, 2019-es éves átlagban 15,0% SHR eredménnyel, míg második helyen az RTL Magyarország kábelcsatornái 12,9% SHR-rel állnak. Minden hónap a TV2 kábelcsatornáinak győzelmével zárult.

A TV2 hét legnézettebb kábelcsatornája összességében magasabb közönségarányt ér el, mint az RTL Magyarország szintén 7 csatornával (13,3% vs. 13,0% SHR, A18-59 Live+As live, 2019. feb. 17. - dec. 11).

A TV2 Csoportban szerepelnek olyan tematikus csatornák, amelyek műfajukból adódóan nem összehasonlíthatóak egy általános szórakoztató kábelcsatornával (Pl. a gasztro vagy sportcsatornák).

A TV2 sikerműsora, a Sztárban Sztár leszek! átlagosan 35%-kal magasabb SHR-t ért el, mint az RTL Klub az azonos idősávban (A18-59 Live+As live). A részben vele szemben futó Jófiúk mindössze 10,6%-os átlag közönségarányt tudott elérni vasárnap esténként (A18-59 Live+As Live, szeptember 1. – december 8.).

A TV2 Mokka című reggeli műsora a 18-59-es korcsoportot vizsgálva átlagosan 9,1 százalékponttal nagyobb közönségarányt szállít, mint az RTL Klub az azonos idősávban. (szeptember 1-től december 12-ig terjedő időszak). Az október 14-én indult Mokkacino szintén magabiztosan vezet a vele egyidőben futó konkurens programokkal szemben (A18-59 Live+As Live).

Idén nyáron bevezettünk egy új műsort, amely szintén az infotainment családot erősíti. A Tények Plusz közvetlenül a Tények után jelentkezik és a nézettségi adatok alapján elmondható, hogy gyorsan a nézők egyik kedvencévé vált. 14,6%-os átlagos közönségarányával a főműsoridő biztos pontja, egyúttal átmenetet képez a csatorna klasszikus hírműsora és a szórakoztató saját gyártásai között (A18-59 Live+As Live, szeptember 1-től december 12-ig terjedő időszak).

A Tények Plusz napról-napra szoros versenyben van az RTL Klub emblematikus infotainment műsoraival, igazán bravúros eredmény a mindössze közel öt hónapja indult magazinműsortól, hogy a 18 évesnél idősebb korosztályban már az első számú választás a műsorsávban.

A TV2 kreatív csapata számos új szórakoztató és fikciós műsor fejlesztésén dolgozik. A sikeres idei szériák után 2020-ban visszatér a Bezár a Bazár, a Séfek Séfe és a Sztárban Sztár leszek! 

Rögtön az év elején januárban pedig második évadával folytatódik a TV2 Csoport legsikeresebb sport-realityja, az Exatlon Hungary.

Ez is érdekelhet

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17181490_auto_resized.jpg
origo.hu

Helyesírási kvíz: csak nagyon kevesek tudják hibátlanul kitölteni

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27689_resized.jpg?avcount=1714681515
origo.hu

A TV2 a legnézettebb csatorna, óriási siker volt a Házasság első látásra

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17177819_auto_resized.jpg
borsonline.hu

"Nincs még itt az az idő, hogy én tudnék erről beszélni tudjak" - zokogva nyilatkozott Majka felesége

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17182822_auto_resized.jpg
vg.hu

Átadták a forgalomnak Magyarország legújabb autópályáját – de előtte még biciklisek használták

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17181114_auto_resized.jpg
ripost.hu

"Élettelenül fekszik" - Elhunyt a profi sportoló kisbabája, szívszaggató sorokkal búcsúzik

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17181606_auto_resized.jpg
hirtv.hu

Rendkívül súlyos vádakat fogalmazott meg az Egyesült Államok Oroszországgal szemben

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27688_resized.jpg?avcount=1714681515
origo.hu

Szijjártó Péter: Józan észre alapozott együttműködésre van szükség

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17175906_auto_resized.jpg
mindmegette.hu

Gyalogosként állt be a McDrive-ba egy magyar srác, ő sem hitte el, ami ezután történt

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17183177_auto_resized.jpg
borsonline.hu

Öröm és bánat egyszerre: megszülettek a két gyermekét eltemető nagymama ikerunokái, de egyikük már az angyalok közt van

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17177683_auto_resized.jpg
borsonline.hu

„Összejöttek a hátam mögött” – kitálalt a megcsalt vőlegény Marics Peti és Binhky románcáról

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27483_resized.jpg?avcount=1714681515
videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27681_resized.jpg?avcount=1714681515
travelo.hu

A természet és a történelem csodája Horvátországban (hirdetés)

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

https://cdn.borsonline.hu/2024/05/H8M-qQQGOEUvW1fqdXmG1QOk0xzAA6qogp15FuNSYZk/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzI2MmNhMzFmZGQwMTQ4MGJiMWMwNGQ2OTkzZTBiNGFl.jpg
BÉKE

Menczer Tamás: Magyarország békéje csak a magyar emberek támogatásával védhető meg – videó

https://cdn.borsonline.hu/2024/05/mTsvwgars5UNzThmlKhYnKThe01xSveZuUrzMI3pixQ/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2RhMjU4ZDZjNmJjMDRlMzY5MWRiOTU5OGNjZDMwY2Uz.jpg
Gólyahír

Öröm és bánat egyszerre: megszülettek a két gyermekét eltemető nagymama ikerunokái, de egyikük már az angyalok közt van