Gyerekként a 80-as években rendszeresen azon tűnődtünk, vajon milyen lesz az ezredforduló autója. Repülő kocsikat rajzolgattunk, eszelős sportautókat vázoltunk fel. Arról viszont sosem volt szó, hogy korunk járművei milyenek lettek volna a múltban. Egy holland illusztrátor, Ruben Ooms most megmutatta, miként nézhettek volna ki a népszerű modellek közel fél évszázaddal ezelőtt.
1980 AUDI R8
Mindig úgy tűnt, hogy az Audi flörtöl a Grand Tourer sportkocsi gyártásával. Az 1970-es években a Porsche a 911-es, 928-as és 924-es modelljeivel az összes dicsőséget bekebelezte, míg az Audi a biztonságra összpontosított a quattro meghajtásrendszerével. A BMW futurisztikus M1-e a kor slágere lett. Az Audi ezért döntött úgy, hogy beszáll a meccsbe, és megépíti a Porsche és BMW ellenfelét a GT-osztályba, a Le Mans-i 24 órás versenyre, természetesen quattro hajtáslánccal.
1956 BMW i8
A múltban a motorkérdés legalább annyira nyitott volt, mint ma: a benzin és az elektromos motorok a legnépszerűbbek, a fa, a gőz, a dízel és a gáz teljesítménye mellett. Ha a villamos motor akkoriban érvényesült volna, sok dolog másképp nézett volna ki: az 1956-ban bevezetett 507-es BMW még nem viselte a modern „intelligens” nevet, de az E07 lehetett volna egy opció, és a benzinkútkezelőnek nem kellett volna olajos ronggyal sürgölődnie az autó mellett. A 3200 cm3-es alumínium V8 olajszintjének ellenőrzésére nincs hajlongás a motortérben, elég egy csepp desztillált víz, hogy feltöltse a korabeli akkumulátor szintjét, mielőtt a kábelt a töltőoszlopról az autó aljzatába csatlakoztatná.
1962 Citroën IC
A 60-as évek elején több bátorságra volt szükség, a Citroënnél ezt senki sem tudta jobban. A zseniális 2CV és DS már létezett, és 1961-ben a francia cég előjött az Ami 6-tal is. A 2CV-n alapult, de kissé nagyobb, kifinomultabb és kevésbé rusztikus volt. A megálmodott modell egy kicsi szedán, amely külsőleg elegáns formavilággal rendelkezik. Az igazán avantgárd variáns egyszerűsített DS-technológiával rendelkezne, egyszerre elegáns és praktikus.
1955 Peugeot 103
A Peugeot a három nagy francia márka egyike: mindig kiszámítható, konzervatív, a francia Mercedes. A párizsi utcák már 1955-ben is szűkösek voltak, így valószínűleg a fővárosi nyüzsgő közép- és felsőosztályok számára kiváló minőségű kisautóra volt szükség. Ez nem a szegény ember autója, hanem egy szolid, tolóajtókkal szűk helyeken is könnyedén használható, az étterem vagy a dohányáruda előtt könnyű ki- és beszállást biztosító autó. A panorámás szélvédő olyan költséges lett volna, mint az egész kocsi, de a jól öltözött járművezető így még inkább kitűnhetett az átlagból.
1955 Mercedes 119
Az ötvenes évek közepén Németország még mindig a háborús pusztításokat igyekezett kiheverni, és a németek többnyire kerékpárral jártak vagy BMW Isettas buborékautókat hajtottak. Eközben az ország legfontosabb autógyártója, a Mercedes szedánokat és SL sportkocsikat épített a jómódúak számára. Ennek ellenére négy évtizeddel később saját népi (kompakt) autót készítettek az A-osztályban, amely rögtön fel is borult a rénszarvasteszten.
1979 Range Rover Evoque
Mi lenne, ha a Range Rover robusztus megjelenését kombinálnák egy ferde hátú platformmal, egy Jaguar luxusával, hogy teljesen új niche-autót hozzanak létre? És ami még ennél is fontosabb, hogy az 1970-es évek Evoque coupé-ja milyen elegáns és kimért volt a modern biztonsági előírások nélkül.
1977 Toyota Prius
Az 1970-es évek üzemanyagválsága szinte egy éjszaka alatt elsöpörte a benzines autókat és megújult az érdeklődés az elektromos autók iránt. A GM épített egy Electrovette koncepcióautót a Chevette alapján, elektromos motorral, amely 30 mérföldes sebességgel 50 mérföldet tud megtenni. A Toyota Priust az ólomelemek korlátozták volna a nagy hatótávolságban, de rövid utakra, akár négyüléses taxiként vagy városi autóként még megfelelt volna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.