Kukában végezték ezek a Zsigulik

Kukában végezték ezek a Zsigulik

Zsiguli
PUBLIKÁLÁS: 2019. február 02. 08:30
Hu-Zo

Nincs ikonikusabb autója a szocializmus magyarországi évtizedeinek, mint a Lada (avagy Zsiguli). Az eredetileg az olasz Fiat licence alapján gyártott szovjet kocsi évtizedeken keresztül a legjobb személyautó volt a KGST-n belül, amihez hozzájuthatott a magyar.

Milliókat gyártottak le ugyanabból a néhány típusváltozatból – az 1200-esből például 1,7 milliót 1970 és ‘88 között –, habár többször is kísérletet tettek a Volga-parti Togliatti vá­rosában működő gyár tervezői, hogy új, modernebb fazonnal rukkoljanak elő, ám ezek megrekedtek a prototípus fázisban.

– Végül a gyár azért nem gyártotta le ezeket, mert nem egy bizonyos rétegnek szánták az autókat, hanem mindenkinek, és a kapacitás még ennek a kielégítésére is kevés volt. Gyakran öt évet kellett várni egy új autóra – mondta a Borsnak dr. Meleg Norbert, a Veterán Zsiguli Egyesület titkára.

– Emiatt a rétegmodelleket kiszórták, és a tömeggyártásra helyezték a hangsúlyt. Ezek végül tanulmány- vagy koncepcióautók maradtak, hogy kipróbáljanak új formákat. Ezek még a prototípus előtti autók, amikor a formatervező elengedheti a fantáziáját. Többnyire kézzel készültek és gyakran még motort sem tettek bele – mondta a szakember.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.