Kínai robot hozza ki a kávét Pesten

Kínai robot hozza ki a kávét Pesten

robot
PUBLIKÁLÁS: 2019. január 29. 15:00
Robotok álltak munkába egy fővárosi kávézóban. Van, amelyikkel a kicsik beszélgethetnek, de ha táncra biztatják, arra is hajlandó.
Bors

 Különleges kávézó nyílt Budapesten: robotok he­lyettesítik a pincéreket, ők szolgálják ki a vendégeket.

– Nem azért állítottuk őket munkába, hogy helyettesítsék az embert, hanem hogy a különlegessége miatt több vendég ér­kezzen! – hangsúlyozza az ötletgazda és egyben a kávézó tulajdonosa, Csizmazia Tibor a Borsnak. A felszolgáló robotok Kínából érkeztek, az áruk két és fél millió forint körül van.

– Hogy mit kell elvégezniük, azt már mi állítottuk be, és ezzel az áruk je­lentősen magasabb lett. Nem hozzák be a pincér fizetését, viszont a forgalom annyira megnőtt, hogy kétszer annyi munkatársat kell foglalkoztatnunk, mint korábban. Hat óra után mindig telt ház van. Vagyis a robot több munkahelyet biztosít, és nem elvesz. Ez fontos – figyelmeztet Csizmazia Tibor.

A kávézó egyik sarkában ja­pán robotokat találni, a legnagyobb Pepper, amivel beszélgetni lehet: a gyerekek nagyon szeretik, utánozza állatok hangját, de ha táncra biztatják, arra is hajlandó, egyébként angolul lehet vele kommunikálni.

– Forró csokit és kakaót ren­del­tünk, és egy robot nagyon hamar kihozta. Azután hátramentünk a játék robotokhoz. Dominik megugattatta a kutyát, és kezet fogott a nagy robottal – mondta a Borsnak a kávézóban kisfiával érkező édesanya, Törzsölt Eszter.

A kávézóban egyébként a pultnál lehet rendelni, de amikor a személyzet mindent ráhelyez a robot tálcájára, ő viszi ki az asztalhoz. Amikor odaér, leengedi a karjait, a vendég leveszi a kávét, majd a robot kézfejét megérintve jelzi, hogy visszamehet a helyére.

– A felszolgáló robotokban lé­zeres távolságérzékelők vannak, és jól tájékozódnak, nem mennek neki semminek. Ha eléjük kerül egy tárgy, akár egy em­ber, akkor megállnak, és várnak, amíg szabad nem lesz az út. „Baleset” csak akkor történhet, ha hirtelen eléjük ugrik valaki, és ugyanúgy, mint egy pincérnél, a gyors megállás miatt kilötykölődhet az ital – mondta Csizmazia Tibor, az Enjoy Budapest kávézó tulajdonosa.

A Borsnak több vendég is elismerően nyilatkozott a különleges felszolgáló személyzetről. 

– Nekem nagyon tetszik, hogy angolul beszélgethetek egy ro­bottal. Gyakran be fogok ugrani egy jó kávéra – mondta Ko­vács Diána. A turistaként érkező Salma pedig ígéri, bár először van Budapesten, elviszi a robotos fel­szolgálás hírét.

H a cikkhez készült jegyzetünkre is kíváncsi, kattintson ide!

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.