Nem változnak Magyarországon a sebességhatárok, máshogy szabnak gátat a baleseteknek

Nem változnak Magyarországon a sebességhatárok, máshogy szabnak gátat a baleseteknek

sebességhatár
PUBLIKÁLÁS: 2018. július 05. 16:00
<p>Úgy tűnik, nem kell a közeljövőben azzal számolni, hogy a hazai utakon megváltoznak a sebességhatárok. A balesetek számának csökkentése érdekében Magyarországon más megoldásokban gondolkodnak a szakértők.</p>
H. R.

A franciák minden tiltakozása ellenére, s vállalva a népszerűtlenséget, július elsejével bevezette az új maximális sebességet a közutakon Edouard Philippe miniszterelnök. Kilencvenről nyolcvan kilométeresre csökkentette a megengedett tempót azokon az országutakon, ahol az egymással szemben közlekedő autókat semmilyen fizikai korlát nem választja el egymástól. A cél, hogy kevesebben haljanak meg.

575

600 alattTavaly 575 halálos baleset történt a magyar utakon, ezzel 31 vizsgált európai ország közt meglehetősen hátul kullogunk, a 21. helyet foglaljuk el, ugyanis az 1 millió emberre jutó balesetek száma alapján rangsorolnak. Mindenesetre 2017-ben sok-sok év után ment hatszáz alá nálunk a mutató.

Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő a Borsnak azt mondta, az elmélet alátámasztja ezt a döntést:

– A szakirodalom által használt számítások szerint az átlagsebesség növekedésével arányosan nő a baleseti kockázat is, a sérülések súlyosságának mértéke is, de ez a színtiszta elmélet – hangsúlyozta.

Magyarországon jelenleg nem tudunk arról, hogy a hatályos korlátozásokon változtassanak. Az ország közútjait folyamatosan vizsgálják, figyelik, és az elemzések alapján gyorsítják, vagy lassítják a forgalmat egy-egy szakaszon – a sztenderd 90-es határon belül. Elsősorban az út aktuális állapota, a balesetek számának növekedése, használati tapasztalatok és persze építési munkálatok miatt viszik lejjebb a limitet.

– A baleset-megelőzés minden országban állandóan napirenden van, mindenütt, így nálunk is folyamatosan új módszereket, gyakorlatot dolgoznak ki, de ez egy nagyon összetett folyamat – hangsúlyozta Pausz.

Ország / Sebességhatár városban / Városon kívül / Autópályán

Ausztria / 50 / 100 / 130

Bulgária / 50 / 90 / 120

Ciprus / 50 / 80 / 100

Csehország / 50 / 90 / 130

Franciaország / 50 / 80 / 130

Görögország / 50 / 90 / 120

Horvátország / 50 / 90 / 130

Lengyelország / 60 / 90 / 110

Magyarország / 50 / 90 / 130

Nagy-Britannia / 48 / 96 / 112

Németország / 50 / 100 / nincs, ajánlott: 130

Olaszország / 50 / 90 / 130

Románia / 50 / 90 / 130

Szerbia / 50 / 80 / 120

Szlovákia / 50 / 90 / 130

Szlovénia / 50 / 90 / 130

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.