Pánik Ferihegyen: hajtómű szele fújta le a nőt a csúszdáról?

Pánik Ferihegyen: hajtómű szele fújta le a nőt a csúszdáról?

reptér
PUBLIKÁLÁS: 2018. március 28. 09:30
<p>Pánik Ferihegyen - Stabil állapotban a sérült izraeli asszony.</p>
Bors

Szükségtelen volt az evakuálás? Hibázott a kapitány? Menekítés közben járt a hajtómű? A pénteki, súlyos sérüléssel járó ferihegyi tömegpánik ügyében a rendőrség is nyomoz.

A Malév egyik vontató dízel járművében eldurrant a gumicső, az olaj pedig ráfolyt a forró motorra, így váratlanul hatalmas füst keletkezett, ami a légkondicionálón beszivárgott a Tel-Avivba készülő járat fedélzetére.

Mint arról a Bors beszámolt: pánik tört ki, a pilóta pedig evakuálást rendelt el. A  Boeing–737-es hátsó feléből felfújható gumicsúszdákon hagyták el a gép belsejét az utasok. Elsőként egy 39 éves izraeli állampolgárságú nő távozott, aki fejjel a betonnak csapódott. Életmentő műtétet hajtottak végre rajta, legfrissebb információink szerint sikerült stabilizálni az állapotát.

A füst tehát kívülről érkezett a gépbe, a repülőben semmilyen műszaki hiba nem keletkezett, ennek ellenére elindították a vészcsúszdákat, amelyekre egy repülési szakportál szerint nem feltétlenül volt szükség. A portál egyik kommentelője szerint a kiürítés előtt nem kapcsolták le a motorokat, így a hajtómű még ment, amikor a csúszdán elindultak az emberek. A hajtómű is lesodorhatta a nőt csúszás közben.

– Szabályosan elrendelt evakuálás alatt már nem járnak hajtóművek, mert a pilóta előtte elzárja az üzemanyagszelepeket. Ha mégis jártak a hajtóművek, akkor okozhat problémát az úgynevezett „jet blast” – mondta lapunknak egy független repülési szakértő.

Ez a pilóta felelősségét vetné fel, de egy másik forgatókönyv szerint a pánik hatására a legénység is figyelmen kívül hagyhatta a kapitányi parancsot, s maguktól kezdték meg a nem jól szervezett evakuálást.

Természetesen az alábbi felvetések tisztázására megkerestük a gépet üzemeltető Travel Service Hungaryt is.

– Jelenleg az információk és az adatok begyűjtésének a szakaszában van az ügy. Alaposan és precízen ki kell vizsgálni, hogy pontosan mi miért történt. Az eredmények későbbre várhatóak – mondta a Borsnak Farkas Attila vezérigazgató. A Repülőtéri Rendőr Igazgatóság mellett a Közlekedésbiztonsági Szervezet is vizsgálja a baleset körülményeit.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.