Ötmillió-hatszázezer forintért használt, de hatástalanított 1980-as évjáratú MiG–21-et kínálnak eladásra egy használt autókereskedésnél. Bár gurulóképes, de felszállni és lőni nem lehet vele.
– Azon kívül sok mindenre jó. Például be lehet tenni egy kertbe, fel lehet húzni egy emelvényre, vagy el lehet vinni kiállításra – mondta érdeklődésünkre az eladó. A fegyverzetét törvény szerint hatástalanították, ezt a Honvédelmi Minisztérium szakemberei ellenőrizték, és semmilyen pirotechnikai anyag sincs a gépben. A hajtóművét vagy kiöntik betonnal, vagy teljesen kiszerelik. Lejárt üzemidős műszerek vannak benne, amit kívánságra szintén kiszerelnek, mint ahogy a katapultülést is. Ha a szárnyakat leveszik, felfér egy autószállító kamionra, és bárki megvásárolhatja.
– Van egy vendéglős, aki az éttermének az udvarán szeretné egy oszlopra felállítani. Neki az a jó, ha a gép belül teljesen üres, mert úgy könnyebb „karóba húzni”, hogy az ég felé nézhessen. Azt gondolom, hogy jobb megmenteni így egy gépet, mint a kohóba küldeni. Nehogy abban gondolkodjon valaki, hogy idejön és hazarepül vele. Pár napja megy csak a hirdetés, de az emberek fantáziája végtelen hülyeségeket képes összehordani – mondta a Borsnak az eladó. Zsámboki Tibor, a Dongó Repülés-Hagyományőrző Alapítvány vezetője szerint, ha erre van valakinek pénze, akkor kerti dísznek jó, de az alapítvány nem venné meg. A kecskeméti körforgalomba került MiG–21 emlékműnek csak a szerkezeti munkája 12 millióba került.
8 perc alatt 2800 liter
A gép sebessége a hangsebesség több mint kétszerese volt, és 20 kilométer magasba is emelkedett. Ha nagyon odaléptek, 8–10 perc alatt kiürítette a 2800 literes belső üzemanyagtartályt, de a plusz 1800 literes póttartályt is feltöltve másfél órát is repülhetett kényelmesen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.