Átverhetnek a boltok, ha nem vagyunk szemfülesek

Átverhetnek a boltok, ha nem vagyunk szemfülesek

boltok
PUBLIKÁLÁS: 2018. január 08. 10:30
Nemsokára kezdődnek a készletkisöprések, de mindennap találkozunk akciókkal a boltokban. Jó, ha tisztában vagyunk néhány dologgal, hogy elkerülhessük a félreértéseket és átveréseket.
Zs.V. 

A bolton múlik az akció

A kereskedő azt és olyan mértékben áraz le, amit és ahogyan akar, persze az előírások be­tartása mellett. A legfontosabb követelmény, hogy az akciónál fel kell tüntetni az árengedménnyel csökkentett új árat is, tehát kevés csupán a százalékos akció kiírása. Emellett fontos, hogy létezik az akcióban is egységár. Erre nagyon érdemes odafigyelni, mert azt is át kell írni, tehát az egységárra is igaznak kell lennie a meghirdetett engedménynek.

Figyeljünk az árakra

Figyeljünk az árakra Ha az akció időszaka után a vásárló azzal szembesül, hogy annyi a portéka rendes ára, mint amennyiért ő korábban akciósan vette, akkor bizony be lett csapva. Ilyenkor a békéltető testülethez fordulhatunk a reklamációnkkal. Érdemes több bolt ajánlatát is megnézni, hiszen akár nagy árkülönbségek is lehetnek. Indulás előtt nézzük át az újságokat, vagy interneten tájékozódjunk az árakról.

A legkisebb árat kell kifizetni

Ugyanannak a portékának, ak­ció­tól függetlenül is ugyanabban a pillanatban nem lehet többféle ára. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a reklámban, reklámújságban, bolti rek­lám­feliraton, a polcon az árcímkén vagy magán a terméken ugyanannak a végső el­adási árnak kell lennie. Bármilyen eltérés esetén a vásárló csak a legkisebbet köteles kifizetni. Előfordul, hogy az akciós áru a polcon még olcsó volt, de a pénztárnál már nem annyira, vagy egyáltalán nem. A pénztáros ilyenkor nem tud semmit tenni, hiszen a gépbe be­prog­ra­mo­zott áron nem tud változtatni. Ilyen esetekben a vásárlónak vissza kell kap­nia az árkülönbözetet, amely miatt a vevőszolgálaton vagy a boltvezetőnél lehet reklamálni a problémáról.

Ugyanúgy él a jótállás

A leárazott elektronikus termékekre ugyanúgy igazak a szavatossági, jótállási szabályok, mint egyébként, kivéve, ha a leárazás oka egy hiba, amiről előre kell tudnia a vásárlónak, és majd eldönti, hogy kell-e neki a karcos vagy hiányos termék. Azonban, ha a termék hibáját előre jelezték, akkor már amiatt a vásárló később nem reklamálhat. Az akciós áru nyugtáját sem szabad eldobni, hiszen bármilyen más probléma esetén még szükségünk lehet rá.

Gyorsan fogyhatnak az akciós áruk

Sokszor előfordul, hogy a nagy akció miatt már a nyitás után nem sokkal elkapkodják az összeset. Ilyen esetekben a boltnak előzetesen tájékoztatni kell a vásárlókat arról, hogy a meghirdetett árucikkből mennyi áll rendelkezésre, főleg akkor, ha csak pár darab jut belőle egy boltba. Emellett gondoskodniuk kell az utánpótlásról is, hogy az akció vé­géig maradjon a termékből, kivéve, ha feltüntetik, hogy az akció csupán a készlet erejéig tart.   

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.