Az ismert divattervező külföldi utazása előtt szeretett volna venni magának egy pár új cipőt. – Általában csak a jobblábasat próbálom fel. A bal mindig jó. Otthon kibontottam a csomagot, és a dobozban két jobblábas cipő nézett velem farkasszemet – írta Facebook-bejegyzésében Náray Tamás.
Tamás másnap visszavitte blokkal együtt a két jobbost. Nem egy másik modellt akart, nem a pénzét visszakapni, csak a cipője párját megkapni. De az eladó csak két üres dobozt talált a raktárban. Felajánlotta azoban, hogy az áru ellenértékét visszaadja. Náray ezt nem fogadta el, viszont a kirakatban megpillantott két ugyanolyan fazont, csak ballábas verzióban. Ránézésre, még a méret is stimmelt. Viszont hiába kérlelte az eladót, az azt felelte, hogy csak kirakatrendezéskor lehet kivenni a cipőket. Tamás hiába kérlelte, az nem volt engedékeny az ügyben. Végül abban maradtak, hogy két hét múlva, ha átrendezik a kirakatot, a blokkal együtt visszaviheti a cipőt, és kicserélik. Az eladó még annyit tett hozzá, hogy addig ne hordja!
Megkerestük Nárayt, aki csak annyit mondott, annyira nem viselte meg az ügy, és ha majd hazatér külföldről, rendezi a dolgot.
Szintén a közösségi oldalán írta ki magából szomorúságát Béres Anett, aki régóta vágyott már egy márkás sportcipőre. Szerelme titokban elment az üzletbe, és meglepte vele a lányt. – Nagy örömmel vettem ki a dobozt, és amikor kibontottam, láttam, hogy 39,5-ös! – mondta.
A gond, hogy Anett lába 36-os. A tévedés nem a barátja hibája volt, pontosan tudta a méretet. Gyorsan felhívták a boltot, ahol az eladó azt mondta, tévedés történt, és kicserélik, ha visszaviszik. Kiderült, a megfelelő méretből már nem volt. A fiúnak felajánlották, hogy vigyen helyette egy másik színűt, igaz arra rá kell fizetni tízezer forintot, de pénzt nem adnak vissza. Nem tudott mást tenni, hazament a másik cipővel. Ez viszont Anettnek nem tetszett. Úgy döntött, másnap ő személyesen viszi vissza. A cipő árát továbbra sem akarták visszaadni, azt javasolták, hogy válasszon valami mást – semmi nem tetszett neki –, de még vásárlási utalványt sem tudnak neki adni. És különben is, miért nem nézték meg jobban, mi van a dobozban. A hosszas alkudozás és könyörgés után, végül kapott egy vásárlási utalványt.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Fogyasztóvédelemért Felelős Államtitkárságának honlapján olvashatóak azok az aktuális jogszabályok, melyek az ilyen esetekre vonatkoznak. Először is a kereskedőnek csak akkor kötelező foglalkoznia a vásárló kifogásával, ha az valamilyen dokumentummal – eredeti blokk, számla, ami lehet elektronikus is – tudja igazolni, hogy a szóban forgó termék az adott üzletben lett véve. Minőségileg kifogástalan terméket – csak azért, mert nem tetszik a színe, vagy nem megfelelő a méret – a kereskedő nem köteles kicserélni. Természetesen önként dönthet úgy, hogy ezeknek a kéréseknek is eleget tesz, de erről a lehetőségről érdemes már előre tájékozódni. A 72 órás cserejog csak akkor érvényesíthető, ha az áru hibás. Arról pedig, hogy visszaadja-e a termék árát, minden kereskedő egyénileg dönt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.