Árérzékenység ide, szolgáltatások sora oda, a Bors villámfelmérése szerint a tévénézők számára a kedvenc tévécsatornáik a legfontosabbak. Tíz válaszadóból kilenc szolgáltatót váltana, ha kedvenc tévéadója kikerülne a műsorkínálatból. A szavazók közel fele kivárná a hűségidőt, bő egyharmaduk pedig azonnal felmondaná a szerződését.
Plusz és mínusz
Sokaknál kiverte a biztosítékot, hogy a Telekom kínálatából 2017-re kikerül a Fox és a National Geographic Channel, mert az azokat képviselő társasággal nem sikerült a szolgáltatónak megegyeznie. Ráadásul dupla pofon az ügyfeleknek, hogy a DTV News szerint a Walking Dead című sikersorozatot sugárzó adó jövőre HD minőségben is elérhetővé válik a kábeltévés konkurenciánál. A magenta színben utazó szolgáltató új csatornákkal és csomagbővítéssel igyekszik ügyfelei kedvében járni. A MindigTV nemrég büszkén jelentette be, hogy novembertől náluk is elérhető az angol bajnokságot közvetítő Spíler TV, más kérdés, hogy nem a Digi Sport csatornák mellé, hanem helyettük. Kérdés persze, hogy a nézők elégedettek a változásokkal vagy sem.
Köt a szerződés?
Számos kábeltévé-szolgáltatót megkerestünk, hogy megtudjuk, elég indok-e a kedvenc csatorna száműzése a határozott idejű szerződés felbontásához. A Telekom egyáltalán nem reagált, a MindigTV beígért visszahívására hiába vártunk. Ugyanakkor reagált a UPC és a DIGI is. Előbbi azt írta, a hatályos jogi szabályozással összhangban az Általános Szerződési Feltételeikben meghatározhatnak egy hó végi vagy év végi dátumot, ameddig a csatornakiosztást garantálják. Mivel a csatornakiosztás megváltoztatása egyoldalú módosításnak számít, így a hűséggel rendelkező előfizető csak akkor mondhatja fel a szerződését, ha az a kapott kedvezményeket érinti, például a módosítás miatt többet kell fizetnie a szolgáltatásért. Hozzátették: tudomásuk szerint ez utóbbi feltétel tekintetében a hazai szolgáltatók gyakorlata nem egységes, vannak, akik a hűségidő lejárta előtt nem, vagy csak nagyon magas kompenzációs díj fejében engedik kilépni ügyfeleiket a szerződésből, mások könnyebben engedik el azt az előfizetőt, aki váltani akar. Utóbbi kategóriába tartozik a DIGI – derül ki a cég visszajelzéséből, mely hangsúlyozza: nem céljuk az előfizetők röghöz kötése, ezért semmilyen kára nem keletkezhet egy előfizetőnek abból, ha felbontja velük a szerződését.
Mit mond a hatóság?
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság állásfoglalása szerint ha egy műsorterjesztő csatornakínálatából egy vagy több adó kikerül, akkor a szolgáltató az ezt követő naptól kizárólag a kínált csatornák számához képest igénybe vehető tévék számával arányos díjat számolhat fel. Ez alól kivételt jelent például, ha az adott csatorna vagy az azt képviselő cég és a szolgáltató közötti szerződés megszűnt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.