Csak a szerencsén múlott, hogy nem okozott tömegkatasztrófát egy elszabadult vadászrepülő Kecskemét felett. A Bors megtalálta a pilótát, aki nyolc éve katapultált a MIG–29-ből, és karcolásokkal megúszta.
2008 áprilisában nagy megdöbbenést keltett az eset, amikor a 44-es út felett elszállt egy pilóta nélküli vadászgép, majd a földbe csapódott. A MiG–29 Fulcrum típusú géppel Peszeki Zoltán őrnagy szállt fel a kecskeméti Szentgyörgyi Dezső repülőbázisról. Gyakorló légi harcot vívott két Albatrosszal, a leszállópálya fölötti átrepülés közben arra lett figyelmes, hogy nem működik rendesen sem a gázkar, sem a botkormány.
Néhány másodperc alatt mérlegelni kellett, hogy mit tegyen. Látta, hogy ez a gép sem vele, sem nélküle nem fog továbbrepülni. Az utolsó pillanatban katapultált.
– A gép kilőtte a kabintetőt, az ülés egyből oldott, és nyílt a mentőernyő. Pár másodperc alatt földet értem, csökkentve az ütődés nagyságát – emlékszik az őrnagy.
Hozzátette: ez volt az egyetlen jó döntés, ha a gépben marad, akkor meghalt volna. Ugyanis a MiG a földre érve csúszott a betonon, majd egy aknafedél megdobta, és újra a levegőbe emelkedett. Így történt, hogy a 44-es út felett átcsúszott az autósok nagy megdöbbenésére.
– Isteni szerencse, hogy nem volt forgalom a főúton, hiszen akkor tömegkatasztrófát is okozhatott volna – teszi hozzá.
Egy hónapig kezelték kórházban, utána újra repült. Az eset nem okozott benne gátlásokat. 2011 decembere óta van szolgálati nyugdíjban. Lapunk a szolnoki Repülőmúzeumban talált rá, ahol a szimulátorokat kezeli, és ősztől tárlatvezetést is tart.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.