Megint szembe ment egymással két vonat

ütközés
PUBLIKÁLÁS: 2015. december 28. 08:30
Csupán a szemfüles forgalmista telefonos jelzésének köszönhető, hogy a Jákó-Nagybajomnál tilosban áthaladó mozdony nem rohant bele a Gyékényes felől érkező személyvonatba.
Bors

Egy maszek fuvarozó társaság mozdonya átment a Megállj!-jelző piros lámpán Jákó-Nagybajomnál, felvágta a váltót, majd a Gyékényes felől érkező személy pályájára került. Ezen a vonalszakaszon nincs olyan berendezés, mely automatikusan meg tudná állítani a vonatot. Az eset december 19-én történt, ám csak azután került nyilvánosságra, hogy a Bors a birtokába került információk alapján rákérdezett a történtekre. A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KSZ) szerint, amíg a teher szemből jött, a Gyékényes felől közlekedő személyvonat Beleg állomásán állt. A helyzetet a jákó-nagybajomi forgalmi szolgálattevő oldotta meg, aki – látva a tilos jelzés mellett elhaladó tehervonatot – telefonon értesítette Beleget, hogy ne is indítsák el a személyvonatot. A két vonat között mintegy nyolc kilométer volt a távolság.

Átszáguldott a tiloson

275 ezer forintot fizetett a jegykezelő, 180 ezret a mozdonyvezető, akik 2013 januárjában a Nyugati pályaudvarról Vácra induló személyvonaton teljesítettek szolgálatot. A vonat Csomádnál gyorsított, majd átment a tilost jelző lámpán. A gyorsfékezés ellenére ráfutott a váltóra, felvágta, így a másik irányból érkező vonattal szemben lassult le. A két szerelvény alig hetven méterre állt meg egymástól. 

A szerelvények fékútja 800–1000 méter, a tömege egyenként 2000 tonnányi acél. Lapunknak két jákói esetről számoltak be forrásaink, ám csak egyet, a másodikat erősítették meg a KSZ munkatársai, így hivatalosan csak ez tekinthető megtörténtnek.

Átszáguldott a tiloson

275 ezer forintot fizetett a jegykezelő, 180 ezret a mozdonyvezető, akik 2013 januárjában a Nyugati pályaudvarról Vácra induló személyvonaton teljesítettek szolgálatot. A vonat Csomádnál gyorsított, majd átment a tilost jelző lámpán. A gyorsfékezés ellenére ráfutott a váltóra, felvágta, így a másik irányból érkező vonattal szemben lassult le. A két szerelvény alig hetven méterre állt meg egymástól. 

Elnézték a lámpát

(Néhány eset az elmúlt évekből)

  • 2015 augusztusa. Nem várta be a kijelölt helyen, Acsa-Erdőkürtön az Aszódról induló motorvonat a Balassagyarmat felől érkező szerelvényt. A balesetben több mint huszonegyen sérültek meg.
  • 2015. április 28. Dupla büntetést kért maga ellen az egyik vádlott, aki az ügyészség szerint felelős azért, hogy két vonat ugyanazon a vágányon haladva kis híján egymásba rohant 2013-ban, Kelen­-földi pályaudvartól néhány kilométerre. Az ügyészség szerint az egyik mozdonyvezető és két forgalomirányító hibázott.
  • 2014 júliusa. Dunakeszinél két vonat azonos vágányon egymással szemben haladt, és alig negyven méterre állt meg egymástól. Az egyik mozdonyvezető hibázott.
  • 2014. november 13. Kaposmérőnél egy Dombóvárról Murakeresztúrra tartó tehervonat nem állt meg az állomáson, csak 200 méterre a nyílt pályán. A vele szemben érkező személy vezetőjét értesítette az állomásfőnök. A vonat végül a nyílt pályán fékezett le.

Két katasztrófa

  • 1994 decembere. Kisiklott a Nyíregyházától a Nyugatiba tartó gyors második kocsija, majd a vagonok száztíz kilométeres sebességgel egymásba, illetve az állomásépületbe rohantak. 31-en vesztették életü­ket, ötvenketten pedig kisebb-nagyobb sérüléseket szenvedtek.
  • 2008 októbere. Monorierdő közelében egy személyvonat vezérlőkocsija ütközött a Hajdú InterCity utolsó kocsijával. Négyen haltak meg.

Kapcsolódó jegyzetünket itt olvashatják

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.