Érdekes eredményeket tett közzé egy brit kutatóintézet a 12-15 évesek internetezési szokásairól.
Azok a gyerekek, aki 1999 után született, szinte szó szerint elhisznek mindent, amit az interneten olvasnak, derül ki a brit Ofcom felméréséből. A cég szerint a 12-15 év közötti fiatalok 20%-a vakon megbízik a keresőszolgáltatások, mint például a Google válaszaiban, és 50%-uk bár kritikusabb az internetet illetően, mégsem szűri tovább a kérdésére kapott válaszok találatait.
Vagyis kijelenthető, hogy az internetnemzedék nevelésében nagy szerepe van az internetnek, ám a fiatalok a korábban születettekhez képest túlságosan is ragaszkodnak az ott olvasott információkhoz. Azért van olyan része is a tesztnek, ami reményre adhat okot: a vizsgált fiatalok fele például tudta, hogy az internetes videóbloggerek pénzért reklámoznak termékeket YouTube-csatornájukon, és a legtöbb ifjú tudja, hogy az internetes és a való életben mutatott viselkedés között különbséget kell tenni. Azzal az állítással, hogy "Úgy gondolom, az emberek máshogy viselkednek az interneten, mintha személyesen beszélnének egymással" tízből heten értettek egyet.