A győri Audi gyárban is gyártottak azokból a motorokból, amiket – a szoftverjüket meghamisítva – később Volkswagen autókba szereltek be. A kocsikból tizenegymilliót értékesítettek világszerte. Hogy Magyarországon adtak-e el a meghamisított autókból, csak a vizsgálatok után derül ki.
Szerdán lemondott Martin Winterkorn, a VW vezérigazgatója. A magyar felmenőkkel büszkélkedő Winterkorn szeptember végén előadást tartott volna a Budapesti Műszaki Egyetemen, ez azonban így valószínűleg elmarad.
A botrány azóta dagad, mióta kiderült: a Volkswagen évek óta környezetbarátként értékesíti autóit, ám ez csak átverés, egy szó sem igaz belőle. A kocsik motorjainak számítógépes vezérlését ugyanis úgy módosították, hogy a szennyezést visszafogó rendszer csupán a tesztvezetés során kapcsolt be, normális vezetés közben a megengedettnél több káros anyagot bocsátott ki.
A trükkre úgy derült fény, hogy egy független szervezet Kaliforniában tesztelte az autókat, amelyek környezetbarát jelzőjük ellenére botrányosan sok káros anyagot juttatnak a levegőbe. Negyvenszer annyit, mint amennyit a tesztvezetésen produkáltak. A szervezet eleinte nem értette, mi okozza a teszteredmény és a valódi vezetés közötti különbséget, ezért többször felszólították a céget, vizsgálja ki a furcsa esetet. A Volkswagen egy ideig húzta az időt, végül beismerte a csalást.
A motor gyártását leállították, megközelítőleg ötszázezer autót visszahívnak. A megkérdezett jogász szakértő szerint, ha bebizonyosodik, hogy a Volkswagen szándékosan tévesztette meg az embereket, az autótulajdonosok visszakérhetik a kocsi árát, vagy kártérítést követelhetnek. A cég óriásit bukik a csaláson, átszámítva csaknem ötezermilliárd forint bírságot szabhatnak ki rá a hatóságok.