Aktuális

A fedélzeten döglünk meg, elevenen elégünk!

Bors

Létrehozva: 2014.12.30.

Illegális bevándorlók okozhatták a Norman Atlantic komp tragédiáját – ezt sejti az olasz sajtó. A két magyar nincs az első száz kimentett között. Összeszedtünk mindent, amit tudni érdemes.

Vasárnap, hajnali fél öt. A Patrasz kikötőjéből elindult komp rakterében tűz ütött ki. A tengeren vihar tombolt, 90 kilométeres széllel. A hajó alsó szintjén tizenöt olajszállító ka­mionra terjedtek át a lángok.

A Norman Atlantic túlsúlyos volt – ezt feltételezi az ügyészség. A tűz keletkezésére egyelőre nincs biztos magyarázat. Elképzelhető, hogy illegális bevándorlók okozták, akik a teher­autók rakter­ében bújtak el.
Hétfő délután. Hétfő este a tüzet eloltották, ám a hajó megdőlt. Az alsó fedélközben áll a víz. Az acéltestet Albánia partjai előtt vontatják. Helikopterrel és mentőhajókkal kimentettek 254 utast, de 224-en még a tűzforró, füstölgő kompon vannak.

Kitart a kapitány

A 62 éves Argilio Giacomazzi tapasztalt hajós. Ő és a legénység 52 tagja is ott maradt a hánykolódó hajótesten. A pa­rancsnoki híd füstben úszik, előtte az első fedélzetet fekete korom fedi, az orr néhol parázslik. Alatta található a garázs, ahol a tűz keltkezett. Giacomazzi azok közé tartozik, akik mélyen elítélték és megvetették a Costa Concordia katasztrófájakor utasait magukra hagyó Schettino kapitányt.

Rosszak az ajtók

A hajót 2009-ben építette egy angol cég. Az elmúlt öt év alatt három különböző néven is re­gisztrálták. Futott máltai zászló alatt, most olasz felségjelzés van rajta. Papírjaiban Bari kikötőjét tüntették fel állomáshelyként. Egy éve közlekedett Ancona és Patrasz között. Maximális sebessége 45 kilométer. Félházzal ment ki utolsó útjára. Maximálisan 850 utast, 185 fő személyzetet, 200 járművet szállíthatott.

Idén júliusban esett át átfogó felülvizsgálaton. Ám december 19-én egy szúrópróbaszerû ellen­ôrzés során hat hibát is találtak rajta. Akkor Patrasz kikötőjében vizsgálták, és megállapították: a tűzzáró ajtók és rekeszek alig működnek. Külön felhívták a figyelmet az ötödik fedélzet alatti 122-es számúra. Ez az az ajtó, mely az orrnál átengedte a füstöt, majd a lángokat.

Világhírű hajótörött

Dimitra Theodossiou Görögország legnépszerűbb szoprán operaénekese. Riminibe tartott, ahol Abigél szerepét próbálja Verdi Nabuccójában. Az elôadást január elején több mûsornapon is meg akarták tartani. Az énekesnô a felső fedélzeten várta a mentést, átfagyva, pokrócba burkolózva.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek