Haláluk után ők is műanyag múmiák akarnak lenni

test
PUBLIKÁLÁS: 2014. október 27. 22:00
Már csaknem 15 ezer ember ajánlotta fel a testét Gunther von Hagensnek, hogy halála után műanyaggal tartósított, kiállítható, tanulmányozható „tárgy” legyen. Öten most elmondták, miért.
Bors

A világ egyik legvitatottabb és legviharosabb érzelmeket kiváltó kiállítása Gunther von Hagens Test-világok (Körperwelten) című tárlata. Mint az tudott, a 69 éves német „művész” – eredetileg orvos – találta fel az úgynevezett plasztinációt. Az eljárás során holttesteket tartósít úgy, hogy eltávolítja a szövetek folyadék- és zsírtartalmát, majd műanyaggal teszi időtállóvá őket.

Tárlatán tehát elhunyt embereket és valódi testrészeket lehet látni így kipreparálva. Pontosan tíz holttestet és kétszáz testrészt, olykor provokáló pózban. Például egy szerelmespárt szex közben. A sokakban felhorgadó döbbenet, undor vagy erkölcsi aggályok dacára azonban világszerte már 14 518-an jelentkeztek be von Hagensnél, hogy szeretnék, ha haláluk után plasztinálná a testüket. Talán nem meglepő, hogy a többségük (12 408 ember) a doktor honfitársa. A Bild most megkérdezett öt németet közülük: Miért?

Martin Brückner (55 éves): – Taszít a gondolat, hogy eltemetnek vagy elégetnek. Voltak már súlyos baleseteim, úgyhogy más viszonyom van a halálhoz.

Carola (59 éves) és férje, Hans-Joachim Röske (69 éves): – Természetesebb dolognak látjuk a plasztinációt, mint az eltemetést. Amióta elhatároztuk magunkat, azóta sokkal könnyebben tudjuk kezelni a halál témakörét.

Anja Hamad (41 éves): – Magam is érdekelt vagyok az orvostudományban, már tíz évvel ezelőtt eldöntöttem, hogy átengedem a testemet az eljáráshoz. A gyerekeim is egyetértettek.

Margit Bischoff (33 éves) – Utálom a temetőket. Ahhoz, hogy gyászoljon az ember, nem kell egy sírhant mellett állni. És így másoknak lehetővé tehetem, hogy tanulmányozzák az emberi testet. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.