Ezek a címlapok durván sokkolták a világot

botrány
PUBLIKÁLÁS: 2014. augusztus 17. 11:45
A WikiLeaks néven ismert botránysorozat kirobbantója, Edward Snowden egy nemzeti lobogóval pózol a Wired magazin legújabb címlapján, hogy megvédje a nemzetet az államtól. A címlap komoly visszhangot váltott ki, a CNN hírtelevízió honlapján a legemlékezetesebb magazinbotrányokhoz hasonlítják, és vissza is idézik a legnagyobb vihart kavaró címlapokat.
Bors

Íme 2014 eddig legnagyobb port kavar címlapja.

A Rolling Stone magazin 2013-ban a bostoni merénylet egyik gyanúsítottját, Dzsohar Carnajevet tette ki címlapra, ezzel is reflektálva a napjaink társadalmi és politikai problémáira.

2008-ban Hitler SS-egyenruhájába öltöztették Rudy Giulianit, New York polgármesterét, a politikusnak az amerikai történelemben szokatlanul erőszakos kampányára és tekintélyelvű vezetési módszereire utalva.

A The Economist folyóirat 1994-ben párosodó tevéket közölt a címoldalán: a lap a vállalati összeolvadásokról és a cégek közti együttműködésről írt, a tevék, a méhek, a madarak és a cégek is ezt csinálják jelmondattal.

Ha nem veszed meg ezt az magazint, megöljük a kutyát – ezzel a címlappal jelentkezett 1973-ban a National Lampoon magazin. A botrányos mondat azóta szlogenként is elhíresült a média berkeiben.

1971-ben először került afroamerikai nő a nyuszis magazin címlapjára. Az amerikai Darine Stern ikonikus képét 2009-ben újra felfedezték, ám akkor – első alkalommal – már a rajzfilmhős Marge Simpson szerepelt a borítón.

Hány éves korig lehet szoptatni? – ezzel a kérdéssel és egy provokatív képpel borzolta a kedélyeket a Time magazin 2012. májusi számának borítója.

Hétköznapi húsdarálóba helyezték a női testet az 1978-as Hustler magazin címlapján. Ez volt a lap válasza a feministák tiltakozására, akik szerint a pornóiparban dolgozó nőket úgy kezelik, mint egy darab húst.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.