Beperelte bankját és korábbi kézbesítési megbízottját egy kazahsztáni férfi cége: ötvennégymillió forintot és járulékait követelve. Blagodaryov Yevgeniy azt állítja, hogy cégének pénze azért kerülhetett egy csalóhoz, mert a bank nem körültekintően ellenőrizte az átutalási megbízást, amin nem volt terhelési nap, és a három különböző megbízáson feltűnően megegyező volt az aláírás.
– Ez valódi aláírás esetén lehetetlen. Több milliárd forintot szerettem volna Magyarországon beruházni, de már kétségeim vannak felőle, hogy biztonságban van-e a pénzem – kesereg az üzletember. – Azt is megdöbbentőnek tartom, ahogyan a bank azóta viselkedik: nem csak a kár megtérítésétől zárkózik el, de a peren kívüli egyezségtől is. Még elnézést sem kért.
Először 2013. május 30-án, Budapesten próbált valaki a cég számlájáról harmincmillió forintot átutalni egy magánszemélynek. A bankfiók gyanúsnak találta, az utalást nem hajtotta végre. Június 4-én, Miskolcon ugyanaz az illető három átutalási megbízást vitt be személyesen 23 millió 850 ezer, 50 ezer és 30 millió 160 ezer forintos összegről. A bank mindhármat teljesítette annak ellenére, hogy a három aláírás tökéletesen egyforma volt magasságra, hosszúságra és formára is, mintha fénymásolták volna.
Az üzletember 2013. július 4-én érkezett Magyarországra, akkor szembesült azzal, hogy eltűnt a pénze. Feljelentése alapján nyomozás indult, a cég kézbesítési megbízottja a kihallgatása során elismerte, hogy ő utaltatta saját számlájára az összegeket. Kérdés, mennyire okolható a bank a történtekért. Dr. Zsögöny Ilona, a cég ügyvédje szerint egyértelműen felelős.
– Ma, amikor még ahhoz is személyi igazolványt kérnek, hogy befizessek a saját számlámra, érthetetlen, ami történt – vélekedik. – Nem véletlen, hogy Budapesten visszautasították a hamis megbízást, ez azt bizonyítja, hogy igenis kiszűrhető volt a csalás. A bank az eset óta módosította az üzletszabályzatát, adott összeghatár fölött ma már nem teljesít átutalást ládába dobott megbízásra.
A banknál banktitokra hivatkozva nem nyilatkoztak. Ellenkeresetében a bank arra hivatkozott, hogy az üzletszabályzat szerint „nem felel az olyan hamis vagy hamisított megbízás teljesítésének következményeiért, amelynek hamis vagy hamisított voltát a szokásos ügymenet során alkalmazott gondos ellenőrzéssel sem lehetett felismerni”. A kézbesítési megbízott ellen eljárás folyik nagy értékre elkövetett csalás miatt, a kártérítési per októberben folytatódik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.