Úgy tűnik, a vesztükbe rohannak az autógyárak, miután továbbra is a statisztikai eredményeket hajszolják a legyártott darabszámot illetően, s így autók százezrei állnak eladatlanul.
Évek óta változó ritmusban kapjuk a híreket az autóiparról, miként alakulnak az értékesítések, de arról mélyen hallgatnak a gyártók, hogy a háttérben mekkora küzdelmet folytatnak saját autóikkal. A túlméretezett gyárak, amelyek az ambiciózus tervekhez igazodva épültek fel a válság előtt, ontják magukból az autókat.
Vásárló azonban évek óta nincs elegendő, így az amerikai és európai kikötőket és elhagyott reptereket számtalan helyen borítják eladatlan, egyelőre rozsdásodásra ítélt, null kilométeres autók. Felmerül a kérdés, vajon miért nem értékesítik akár kedvezménnyel is az autókat a gyárak. A válasz egyszerű: a mesterségesen feltornázott árakat csak akkor tudják hosszú távon megtartani, ha nem adnak készletkisöprő kedvezményeket, nem engedik, hogy a piac elkönyvelje őket olcsójánosoknak. Ezért inkább nyögnek a készletek alatt.
Márpedig nyögnek, hiszen szinte hihetetlen, de százezrével állnak az eladatlan autók mindenfelé. A legnagyobb készletek természetesen az USA-ban vannak, de számtalan „parkolót” lehet találni Angliában, Franciaországban vagy épp Oroszországban is a műholdas képek segítségével. Példaként elegendő csak a Nissan sunderlandi gyárát említeni, ahol a korábban tesztelésre használt pályát már elborítják az értékesítésre váró autók, miközben a Nissan folyamatosan a sikerekről számol be csupán.
A Google Maps segítségével ön is meggyőződhet a parkolókról, az alábbi címek beütésével és egy kis kereséssel megtalálhatók a tárolók:
Corby, Northamptonshire;
Sunderland Nissan;
Royal Portbury Docks, Avonmouth, UK;
Dundalk, Broening Hwy