Még föl sem ülhettek rá a budapestiek, máris rozsdásodik. A Bors az egyik budai dokkolóban talált rá arra a kerékpárra, amelynek csomagtartó mögötti lakatházán beindult a korrózió. Kinek a felelőssége mindez?
Egyelőre mindenki csak találgatja, mikor lehet végre használni a Bubit. Korábban a hírek arról szóltak, hogy már május elején birtokba vehetik a sportos közlekedők, ám még mindig nem kölcsönözhetőek a kerékpárok. Ráadásul már a rozsda is falja a Bubit.
– Jelenleg a dolgozóink tesztelik a rendszert. Ezután indulhat a nyilvános próbaüzem, amelyhez a résztvevők toborzását hamarosan megkezdjük – tudtuk meg a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) sajtóosztályán.
– Amikor az összes szoftveres hiányosság javítása megtörténik és a tesztek mindezt alátámasztják, átadjuk a Bubit a nagyközönségnek – tették hozzá. A rozsdásodásról a következő választ kaptuk: a rozsdamentes acélból készült elektronikuslakat-házakon tapasztalt rozsdásodást az okozza, hogy arra a gyártáskor és a szállítás alkalmával minimális mennyiségű vaspor került. Ez oxidálódik az esővíztől.
Mindez a lakatház funkcióját nem befolyásolja. A vállalkozó ezeket a rozsdafoltokat eltávolítja.
Drága mulatság
Mint a Bors már korábban megírta, a Bubi (Budapest bicikli) éves díja 18 900 forint lesz. Aki nem akar bérletet váltani, óránként ötszáz forintért tekerhet, igaz, az első 30 perc ingyenes. Három óra után már ezer, hat óra után ezerötszáz, kilenc óra után kétezer forintba kerül minden megkezdett harminc perc. Napos, háromnapos és heti bérleteket lehet majd venni, ehhez 25 ezer forintos kaució szükséges, a díjat ebből vonják majd le, ha leadták a kétkerekűt. A Bubi 1100 kerékpárból álló flottája 76 gyűjtőállomáson lesz elérhető.