Autóink technológiai színvonala robbanásszerűen emelkedik, egyre több mechanikus funkciót váltanak le a gyárak elektronikus, számítógép vezérelte megoldással. Az autót mégis mechanikus kormánykerékkel irányítjuk, pedig a légiiparban már elterjedt megoldás a joystick.
Miért marad a kerek vezérlő a joystick kormány helyett? A válasz többrétű, de az indokok egyenként is megállják a helyüket. Először is a gyárak azzal magyarázzák, hogy a joystickkarra való áttérés túlzott változás lenne a sofőrök számára.
Nehezíti a dolgot, hogy a szabályzó kar mozgástere jóval korlátozottabb, mint a forgatható kormányé, így a kar apró mozdítására is nagy lenne az autó irányváltoztatása. A hagyományos kormánnyal pontosabban lehet irányítani az autót.
Az első autóknál direkt kormányzás volt, majd később bevezették a szervokormányokat, manapság pedig elektromotorok segítik a forgatást, de úgy tűnik, hogy a kormánykerék fejlődése itt megállt.