A metróvezetô szerint az alagutakat legalább egy évtizede nem tisztították meg nedves mosással. A felcsapódó por, vaspor és zsír lerakódik a szerelvények aljára, bejut az alvázba, az elektromos alkatrészekbe, és ott lángra kaphat. Ezzel magyarázza az utóbbi idők tűzeseteit.
További veszélynek tartja, hogy a járművek maximális sebességét a sínek rossz állapotára hivatkozva nyolcvanról hatvan kilométerre korlátozták, ami jobban koptatja a kerekeket. Ráadásul az automata vezérlés helyett a kézit kell használni, ami végzetes veszélyforrássá válhat, mert egy rossz vezetői döntés, például vészfékezés megakadályozhatja, hogy tűz esetén a szerelvény befusson a következő állomásra.
Mindezt cáfolta lapunknak a BKK és a BKV. Közös válaszukban közölték: a 3-as metróvonalon május 18. és június 3. között elvégezték az alagútmosást, és ezt decemberben megismétlik. Azt azonban elismerték, hogy a teljes vonal, ami 1976 óta üzemel, rekonstrukcióra szorul. Ez 2015-ben kezdődik, és várhatóan 2020-ra fejeződik be. Addig is kicserélik az elhasználódott sínpárokat, ez indokolja a szakaszos sebességkorlátozást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.