Gergely István, a parkolási cégek régi ellenfele úgy látja, hogy gyakran közönséges pénzlehúzásról van szó, amikor parkolás miatt büntetnek. Megnyert perei azt tanúsítják, hogy az állam cseppet sem törvénytisztelő. Ráadásul emiatt a fizető parkolás éppen a célt, a parkolás megfelelő szabályozását nem éri el.
– Mi azonban maradjunk szigorúan a jog és a törvényesség határain belül – javasolja Gergely István, a parkolótársaságok állhatatos kritikusa. – Bár én a nyertes perek után mentesültem ugyan a néhány tízezer forintos bírságtól, naponta tapasztalom, hogy ugyanazokon a helyeken, változatlan körülmények között tovább folyik a büntetésnek nevezett pénzlehúzás.
Tapasztalatai alapján az alábbiak megfontolását javasolja, hozzátéve: mindig alaposan gondoljuk végig, az adott helyzetre vonatkoztathatók-e.
1. Ha az adott területen a rendelkezésre álló parkolóhely a nap jelentős részében elegendő, ott indokolatlan a fizető parkoló övezetkialakítása. Erre vonatkozóan az önkormányzatnak előzetesen hatástanulmányt kell készítenie. Ha nincs hatástanulmány vagy nem igazolja a fizető övezet kialakításának szükségességét, alaptalan a bírságolás.
2. Szigorú szabályai vannak annak, milyeneknek kell lenniük a KRESZ-tábláknak, hogy egyértelmű eligazítást adjanak. Amennyiben valamilyen előírásnak nem felelnek meg, például méret, szín, alak, piktogram, elhelyezkedés, láthatóság, egyértelműség alapján, nem tekinthetőek hivatalosnak.
3. A nem jól látható helyen, vagy túl messze elhelyezett fizetési pontok esetén kérdéses, követelhető-e a parkolási díj. Elvárható-e a sofőrtől, hogy ha a közelben lévő parkolóóra nem fogadja a bedobott pénzérmét, akkor másik, távolabbi órát keressen? Ezen az alapon is nyert már pert.
Fotó: 168 Óra
4. Minden szolgáltatás ellenértéke csak hiteles mérőeszközzel határozható meg. Kérdés, hogy megfelelnek-e ennek a kritériumnak az adott parkolóórák, a kézi mérőkészülékek, az órával ellátott fényképezőgépek, hiszen ez utóbbi kettő kézzel el is állítható.
5. A parkolótársaságoknak olyan informatikai rendszert kell üzemeltetniük, amelyekben utólag is ellenőrizhető, hogyan kerültek be a parkolási esemény adatai, és ellenőrizhetőnek kell lennie annak is, hogy azokat utólag bizonyosan nem módosíthatták.
6. Nyilvánvaló hiba, ha a hivatalos levelet nem ajánlva, vagy nem a törvényben előírt határidőn belül postázzák.
Még több hírért kattintson Facebook oldalunkra!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.