Kedd hajnalra tizenkilenc órás megfeszített munka után végre sikerült függőleges állapotba hozni a Costa Concordiát. A mérnökök egy évig törték a fejüket, hogyan lehet a hajót vontathatóvá tenni.
A Costa Concordia neve a megegyezés vágyát, az európai nemzetek egységét, a békés és harmonikus egymás mellett élést jelentette 2004-ben, amikor megépült.
Mára a tragédia, a felelőtlenség és a nemtörődömség példaképévé vált, köszönhetően Francesco Schettino kapitánynak, aki 2012. január 13-án sziklának manőverezte. Harminckét ember veszett oda a tragédiában, köztük egy hazánkfia, Fehér Sándor zenész, akit a világ hősként emlegetett: saját bőre mentése helyett a síró gyermekeket vigasztalta.
Visszafordíthatatlan természeti károkat is okozott a kiömlő olaj és a másfél éve a tengerben rozsdásodó hajótest, amelyik egy sziklaperem szélén akadt fent, így sokáig az is kérdéses volt, hogy meg tudják-e akadályozni, hogy a hullámok a több száz méter mély vízbe sodorják.
A hajót végül stabilizálták, de egy évre volt szükség ahhoz, hogy a mérnökök kitalálják, hogyan állítják függőleges helyzetbe, hogy majd elvontassák a monstrumot. Végül egy, 1943-ban már alkalmazott módszer mellett döntöttek.
A hajó alá állványzatot építettek, oldalára pedig vízzel töltött óriási fémdobozokat erősítettek: ezek súlyával, s kábelekkel billentik vissza
A kiemelést hétfő kora reggel kezdték meg, háromórás késéssel a tervezett időhöz képest, mert vihar tombolt Giglio szigetén. A mutatványhoz végül 19 órára volt szükség, de a hajó végre újra függőlegesen áll. Két eltűnt utas holttestét még rejtheti a monstrum, őket egyelőre nem találták meg.