A Citroëntől sosem állt távol az egyedi stílus, a különleges megjelenésű járművek gyártása, ezekre számtalan példát említhetnénk. Az új C4 Picasso ismét újat hoz.
Cseles kialakítású az orr-rész, ami igazi 21. századi megjelenést ad az autónak: a hűtőrács meghosszabbításában csupán egy nappali világításra alkalmas LED csíkot találunk, a valós fényszórók egy emelettel lejjebb kaptak helyet. A márkajelet szépen integrálták a kettős, hangsúlyos megjelenésű krómcsíkba.
A C4 Picasso arányaiban is sokat változott, a 4,43 méteres hossz mellett rövidebbek az első és hátsó túlnyúlások, az autó szélesebb és laposabb lett, a kifejezetten tömzsi forma ugyanakkor tágasabb utas- és csomagteret (537 liter) biztosít.
A Citroën tervezői elvesztek a részletekben: az 5,3 négyzetméternyi üvegfelület fokozza a tágasság érzetét, míg az aszimmetrikus műszerfalon különböző színek és anyagok találkozásának lehetünk tanúi. A futurisztikus külső mellé persze jár a csúcstechnológiás belső tér is, a műszerfalon két digitális kijelző is helyet kapott.
A főként dízelmotorokra épülő kínálat – melynek mindegyik tagját ellátták start/stop funkcióval a környezettudatosság jegyében – kifejezetten kedvező fogyasztást mutat: a méretes, bár elődjénél 140 kilóval könnyebb autó akár 3,8 literrel is beéri a gyári ígéretek szerint.