Nem tudja a kormány, mennyi pénzért hirdet

kormány
PUBLIKÁLÁS: 2013. március 26. 09:00
Legyen Ön is Milliomos!-szerű játékban hirdeti magát a kormány. Rossz választás azonban most nincs, rögtön felugrik a helyes válasz is. A szakértő szerint ez nem reklám, hanem propaganda.
Bors

Kampányt indított a kormány teljesítményének hirdetésére a Miniszterelnökség.

– Melyik uniós országban csökken 10 százalékkal a rezsi idén januártól? – tette fel a kérdést kék háttér előtt narancsszínű keretben, öles betűkkel több napilapban is tegnap a kormány. Az oldalas hirdetéseken rögtön választ is adtak, szintén narancssárgát.

A „tájékoztatási akciósorozat” indítását még február végén jelentette be Giró-Szász András kormányszóvivő. Összeget akkor nem közöltek, és ­egy­előre most sem tudni, mennyibe kerül a kampány, majd csak a végén számolják ki.

Az akciót – akárcsak a tavaly őszi IMF-ellenes kampányt – az I. M. G. Inter Média Group Kft. készítette a kormány számára. A tavalyi kampány 200 millió forintba került, feltehetően a mostani akció költsége sem sokkal kevesebb.

A többlépcsős kampány során négy felületet vesznek igénybe. Egy tájékoztató füzetet juttatnak el minden háztartásba, kültéri felületeken, óriásplakátokon, televíziókban, rádiókban, nyomtatott és online sajtóban is megjelenik a hirdetés. A jobbanteljesit.kormany.hu oldalon 25 kérdés-válasz olvasható, köztük például olyanok is, mint a „Hány év börtönt kaphatnak azok, akik bántalmaznak egy tanárt?” vagy a „Mióta ­vásá­rolhatnak a közétkeztetést végző intézmények ­köz­vetlenül őstermelőktől élelmiszert?” 

Kérdéses az eredménye

– Ez egy fantasztikus vizuális izé. Politikai reklámnak nem lehet nevezni, inkább ­ha­ta­lom­ipari propaganda. Azt sulykolja, hogy a kormány mennyi mindent megtesz érted. A kritikákkal pedig nem foglalkozik, de hát megteheti, hiszen jelenleg nincs vele szemben másik üzenet – mondta a Borsnak Réz András ­rek­lám­szak­értő. – Az igazi hívekre ez a hirdetés nem hat ösztönzőként, mint ahogy az ellentábort sem képes meggyőzni. Legfeljebb a bizonytalanok egy részére lehet hatással. Ez a válaszd ki a helyes megoldást típusú játékötlet sem túl kreatív – vélekedett a szakember.

Lenyúlták a népszerű vetélkedő látványát?

A hirdetés nagy hasonlóságot mutat a jól ismert Legyen Ön is Milliomos! című vetélkedővel. A jogokkal rendelkező Endemolnak mégsem érdemes pert indítania a kormány ellen.

– Összességében nem bizonyítható, hogy pont a „Milliomos” kvízjáték népszerűségét akarja felhasználni a kabinet – mondta dr. Kiss László ügyvéd. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.