A pizzafutároknál betelt a pohár. Mint mondják, nem elég, hogy főnökeik maximálisan kihasználják őket, a megrendelőktől is egyre kevesebb jattot kapnak.
– Szívesen mesélek, de a nevemet és az arcomat nem adom, mert kirúgnak, mint Petit – mondja egy húsz év körüli fiú.
A munkáját elvesztő fiatalembernek viszont már nincs mitől félnie.
– Tíz éve futárkodom, dolgoztam már külföldön is. De ami mostanában itt megy, abból kezd elegünk lenni – háborog Takáts Péter.
A megjelentek közül o a legidősebb. December 23-án mutattak neki ajtót, miután a megrendelő betelefonált a cégnek, ahol dolgozott, hogy a frissen festett lépcsőházba egy matricát ragasztott ki.
– Tíz-tizenöt éve még máshogy mentek a dolgok. Van egy ismerősöm, aki akkoriban napi 12-13 órát dolgozott, majd ebből a pénzből nyitott egy saját pizzériát. Ma már fizetést nem, csak költségtérítést kapunk. Ha valaki egy nap mondjuk 35 címet megcsinál, úgy 7-8 ezer forintra számíthat. Számoljunk egy kicsit! Ez heti hat napot számítva havonta 190 ezer forint körüli összeg. Igen ám, de ebből kell tankolnunk, szervizelni a motort vagy az autót, és sokszor fizetni a parkolási bírságot is. Vagyis jó, ha megmarad tisztán 140 ezer forint havi 280-300 óra munkával – magyarázza Takáts Péter.
K. Tamás nem túl régóta dolgozik futárként, ám neki is rossz tapasztalatai vannak.
– Gyakran előfordul, hogy a megrendelő a gyereket küldi ki a forintra kiszámolt pénzzel. Talán azért, mert azt gondolják, hogy rájuk úgysem haragszunk meg. Sajnos címenként az átlag borravaló úgy 100-150 forint, de sok helyen semmit nem adnak. Pedig olyan is előfordul, hogy valaki úgy rendel, hogy még nem ért haza, és nekem kell várnom rá a ház előtt a kész pizzával – magyarázza Tamás. Kérdésünkre, kik adnak a legtöbb jattot, kicsit elmereng, majd annyit mond: a családi házakban élő munkás emberek. Közülük is inkább az idősebb férfiak. S kiderül az is, mióta matricáznak, az emberek kicsivel több borravalót adnak már nekik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.