A Toledo modell a Seatnál mindig nagy jelentősséggel bírt. A családok számára is ideális méretű, hatalmas csomagterû autók közkedveltek voltak szerte a kontinensen. Népszerûségét bizonyítja, hogy a három generációból közel egymillió darab talált gazdára. Amíg az első két változat formailag egy klasszikus szedánként hatott, pedig nagyméretű ötödik ajtón keresztül lehetett a csomagteret megközelíteni, addig a harmadik, ma már tudjuk, félresikerült Toledo igazi ötajtósnak mutatta magát.
Most a Seat visszatér az alapokhoz, hiszen az új Toledo nem szeretne sem sportosnak, sem ötajtósnak látszani, egy jó értékarányú családi autóval igyekszik a gyár visszahódítani a vásárlókat. Az új Toledo szép, de semmi olyan különleges nincs rajta, amitől például a spanyol városi utcákon a helyi lakosok felkapták volna a fejüket a látványára.
Az autó legfőbb paraméterei szinte mindent elárulnak. A 4,48 méteres hossz elegendő helyet biztosít az utastérben elöl és hátul helyet foglalóknak egyaránt a komfortos utazáshoz, ráadásul a Toledo-hagyományhoz híven bődületes méretű, 550 literes csomagtér nyeli el a csomagjaikat. Az autó vezetése sem ördöngösség, a VW csoport technikai és technológiai színvonala a Seatokba is szépen beépül, így a vezető már az első méterek után úgy érezheti, mindig is ezt az autót vezette.
Az ergonómiával nincs gond, a széles tartományban állítható ülés és kormány kitűnő vezetési komfortot biztosít. A műszerfal egyértelmű, sallangmentes. Bár a nagyobb felszereltséghez tartozó multimédiás egységen hosszas tanulmányozás után sem tudtunk hangszínt állítani, azt örömmel vettük, hogy akár vezeték nélküli kapcsolattal is tudunk a telefonunkról zenéket lejátszani.
A motorok terén a spanyolok az egyszerűség és a kedvező árak mellett döntöttek, így a konszern nagy erőműveit lehagyták a palettáról. Az alapmodell egy 1,2 literes, 75 lóerős motort kap, ez az egyetlen erőforrás, amelyen nincs turbófeltöltő, hiszen a további benzines és dízelmotorok is mind egyaránt feltöltősek. A turbóbenzines erőforrás szintén 1,2 literes, de teljesítményben 95 és 115 lóerőre képes, a legnagyobb benzines 1,4-es már 122 lóerővel kecsegtet.
Ez a modell végsebességben át tudja lépni a 200 kilométert, és tíz másodpercre sincs szüksége a százas sprinthez. A takarékos dízeleknél mindössze egyetlen 1,6 literes motorról beszélhetünk, amely 105 lóerőt teljesít. Ez a motor Ecomotiv változatban a gyári adatok szerint mindössze 3,9 liter üzemanyaggal beéri, ami több mint szép eredmény.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.