A Seat márka egyik legkedveltebb autója volt két generáción keresztül a Toledo, de egy félresikerült harmadik változat összetörte a sikereket. Most újra rajtol a Toledo.
A Toledo modell a Seatnál mindig nagy jelentősséggel bírt. A családok számára is ideális méretű, hatalmas csomagterû autók közkedveltek voltak szerte a kontinensen. Népszerûségét bizonyítja, hogy a három generációból közel egymillió darab talált gazdára. Amíg az első két változat formailag egy klasszikus szedánként hatott, pedig nagyméretű ötödik ajtón keresztül lehetett a csomagteret megközelíteni, addig a harmadik, ma már tudjuk, félresikerült Toledo igazi ötajtósnak mutatta magát.
Most a Seat visszatér az alapokhoz, hiszen az új Toledo nem szeretne sem sportosnak, sem ötajtósnak látszani, egy jó értékarányú családi autóval igyekszik a gyár visszahódítani a vásárlókat. Az új Toledo szép, de semmi olyan különleges nincs rajta, amitől például a spanyol városi utcákon a helyi lakosok felkapták volna a fejüket a látványára.
Az autó legfőbb paraméterei szinte mindent elárulnak. A 4,48 méteres hossz elegendő helyet biztosít az utastérben elöl és hátul helyet foglalóknak egyaránt a komfortos utazáshoz, ráadásul a Toledo-hagyományhoz híven bődületes méretű, 550 literes csomagtér nyeli el a csomagjaikat. Az autó vezetése sem ördöngösség, a VW csoport technikai és technológiai színvonala a Seatokba is szépen beépül, így a vezető már az első méterek után úgy érezheti, mindig is ezt az autót vezette.
Az ergonómiával nincs gond, a széles tartományban állítható ülés és kormány kitűnő vezetési komfortot biztosít. A műszerfal egyértelmű, sallangmentes. Bár a nagyobb felszereltséghez tartozó multimédiás egységen hosszas tanulmányozás után sem tudtunk hangszínt állítani, azt örömmel vettük, hogy akár vezeték nélküli kapcsolattal is tudunk a telefonunkról zenéket lejátszani.
A motorok terén a spanyolok az egyszerűség és a kedvező árak mellett döntöttek, így a konszern nagy erőműveit lehagyták a palettáról. Az alapmodell egy 1,2 literes, 75 lóerős motort kap, ez az egyetlen erőforrás, amelyen nincs turbófeltöltő, hiszen a további benzines és dízelmotorok is mind egyaránt feltöltősek. A turbóbenzines erőforrás szintén 1,2 literes, de teljesítményben 95 és 115 lóerőre képes, a legnagyobb benzines 1,4-es már 122 lóerővel kecsegtet.
Ez a modell végsebességben át tudja lépni a 200 kilométert, és tíz másodpercre sincs szüksége a százas sprinthez. A takarékos dízeleknél mindössze egyetlen 1,6 literes motorról beszélhetünk, amely 105 lóerőt teljesít. Ez a motor Ecomotiv változatban a gyári adatok szerint mindössze 3,9 liter üzemanyaggal beéri, ami több mint szép eredmény.