Évekkel ezelőtt a Dacia terve az volt: megfizethető áron kínálni kiválóa autókat. Ha az első – nem túl szép – Logan tarolt az árával, most a Lodgy tornádóként fog végigsöpörni a piacon.
Új modellel támad a Dacia, és ezúttal nem kisebb falatot kér, vagy mondjuk inkább vesz el a versenytársaktól, mint az elmúlt évtized legnépszerűbb kategóriáját, az egyterűekét. Volt már a Renault tulajdonolta márkának egy próbálkozása ezen a fronton is, de a Logan MCV inkább volt egy méretesre fújt kombi, mint egyterű, így most eljött az idő a klasszikus egyterű bevezetésére.
A hozzáértők okkal mondják: de hisz a Renault a saját farkába harap! A cég ugyanis évtizedek óta az egyterűség zászlóvivője, legfontosabb piaci szereplője, és a 7 személyes Lodgy saját sikermodelljeiknek, mint a Scenic, Grand Scenic is versenytársat jelent. De a gyári kommunikáció ezzel nem foglalkozik. A Lodgyban nincsenek csilli-villi extrák, nincsen szemkápráztató űrhajós műszerfal, vagy csúcstechnikás megoldások, ugyanakkor a puritánnak kikiáltott ruha alatt mégiscsak a Renault kipróbált motorjai szerepelnek, sőt a Lodgy a legújabb fejlesztésű benzines turbómotorral is megkapható lesz.
Biztonság terén sem kell aggódni, hisz a Renault ezirányú elkötelezettsége már-már legendás, így még az alap Lodgyban is alapfelszereltség a 4 légzsák, és az első Dacia, melynél a szervókormányért sem kell fizetni. Érdemes talán elgondolkodni azon, hogy jelenlegi autójának extraszolgáltatásait mennyire is veszi igénybe, megéri-e azt a gyakran milliós különbséget, amivel drágábbá teszi autóját. Okos ötlet ez a Daciától, nem vitás. Hasonló ahhoz, amit a telefonok területén tapasztalhatunk, bár hódítanak az okostelefonok, sokan vannak, egyre többen, akik csak egy megbízható, könnyen használható, a funkcióját betöltő készüléket szeretnének. A Dacia most ezt kínálja: egy autó, mely képes akár 7 személyt is szállítani, vagy öt személy esetén közel egy köbméteres rakteret kínálni.
A komfort területén pedig szinte nincs versenytársa az új jövevénynek, a második és a harmadik sorban is tágas hely fogadja az utazókat. Mindezt olyan áron, amelynek ismeretében a versenytársak vélhetően ismét a táblázataik elé ültek, hogy kitalálják, a hogyan okoz számukra keveseb kárt a Lodgy tarolása. Mert, hogy bezavar az eladásokba az biztos, hiszen a – kapaszkodjanak meg – 2,8 millió forintos induló ár több, mint a kategória arculcsapása. Jó, persze, az alapmodellről van szó, klíma nélkül, de klímával sem lesz az induló modell 3.4 millió felett, sőt dízelmotorral sem éri el a 3.8 milliót. Persze ezek még nem végleges árak, a júniusi forgalmazásig még alakulhatnak, de a Dacia árszabását ismerve bízhatunk az arcpirító, vevőcsalogató összegekben.