Hadat üzen a Dacia a versenytársaknak

Dacia
PUBLIKÁLÁS: 2012. május 20. 19:00
Évekkel ezelőtt a Dacia terve az volt: megfizethető áron kínálni kiválóa autókat. Ha az első – nem túl szép – Logan tarolt az árával, most a Lodgy tornádóként fog végigsöpörni a piacon.
Bors

 

verhetetlen Új modellel támad a Dacia, és ezúttal nem kisebb falatot kér, vagy mondjuk inkább vesz el a versenytársaktól, mint az elmúlt évtized legnépszerűbb kategóriáját, az egyterűekét. Volt már a Renault tulajdonolta márkának egy próbálkozása ezen a fronton is, de a Logan MCV inkább volt egy méretesre fújt kombi, mint egyterű, így most eljött az idő a klasszikus egyterű bevezetésére. A hozzáértők okkal mondják: de hisz a Renault a saját farkába harap! A cég ugyanis évtizedek óta az egyterűség  zászlóvivője, legfontosabb piaci szereplője, és a 7 személyes Lodgy saját sikermodelljeiknek, mint a Scenic, Grand Scenic is versenytársat jelent. De a gyári kommunikáció ezzel nem foglalkozik. 
A Lodgyban nincsenek csilli-villi extrák, nincsen szemkápráztató űrhajós műszerfal, vagy csúcstechnikás megoldások, ugyanakkor a puritánnak kikiáltott ruha alatt mégiscsak a Renault kipróbált motorjai szerepelnek, sőt a Lodgy a legújabb fejlesztésű benzines turbómotorral is megkapható lesz. 

Új modellel támad a Dacia, és ezúttal nem kisebb falatot kér, vagy mondjuk inkább vesz el a versenytársaktól, mint az elmúlt évtized legnépszerűbb kategóriáját, az egyterűekét. Volt már a Renault tulajdonolta márkának egy próbálkozása ezen a fronton is, de a Logan MCV inkább volt egy méretesre fújt kombi, mint egyterű, így most eljött az idő a klasszikus egyterű bevezetésére.

A hozzáértők okkal mondják: de hisz a Renault a saját farkába harap! A cég ugyanis évtizedek óta az egyterűség zászlóvivője, legfontosabb piaci szereplője, és a 7 személyes Lodgy saját sikermodelljeiknek, mint a Scenic, Grand Scenic is versenytársat jelent. De a gyári kommunikáció ezzel nem foglalkozik. A Lodgyban nincsenek csilli-villi extrák, nincsen szemkápráztató űrhajós műszerfal, vagy csúcstechnikás megoldások, ugyanakkor a puritánnak kikiáltott ruha alatt mégiscsak a Renault kipróbált motorjai szerepelnek, sőt a Lodgy a legújabb fejlesztésű benzines turbómotorral is megkapható lesz. 

Biztonság terén sem kell aggódni, hisz a Renault ezirányú elkötelezettsége már-már legendás, így még az alap Lodgyban is alapfelszereltség a 4 légzsák, és az első Dacia, melynél a szervókormányért sem kell fizetni. Érdemes talán elgondolkodni azon, hogy jelenlegi autójának extraszolgáltatásait mennyire is veszi igénybe, megéri-e azt a gyakran milliós különbséget, amivel drágábbá teszi autóját. Okos ötlet ez a Daciától, nem vitás. Hasonló ahhoz, amit a telefonok területén tapasztalhatunk, bár hódítanak az okostelefonok, sokan vannak, egyre többen, akik csak egy megbízható, könnyen használható, a funkcióját betöltő készüléket szeretnének. A Dacia most ezt kínálja: egy autó, mely képes akár 7 személyt is szállítani, vagy öt személy esetén közel egy köbméteres rakteret kínálni.

A komfort területén pedig szinte nincs versenytársa az új jövevénynek, a második és a harmadik sorban is tágas hely fogadja az utazókat. Mindezt olyan áron, amelynek ismeretében a versenytársak vélhetően ismét a táblázataik elé ültek, hogy kitalálják, a hogyan okoz számukra keveseb kárt a Lodgy tarolása. Mert, hogy bezavar az eladásokba az biztos, hiszen a – kapaszkodjanak meg – 2,8 millió forintos induló ár több, mint a kategória arculcsapása. Jó, persze, az alapmodellről van szó, klíma nélkül, de klímával sem lesz az induló modell 3.4 millió felett, sőt dízelmotorral sem éri el a 3.8 milliót. Persze ezek még nem végleges árak, a júniusi forgalmazásig még alakulhatnak, de a Dacia árszabását ismerve bízhatunk az arcpirító, vevőcsalogató összegekben.  

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.