Mit tegyen, ha „elfelejtkeznek” önről?
* Amennyiben televíziós játékon vesz részt, ne felejtse el fölírni a produkciót gyártó cég nevét (ezt a stáblistán jelölik), mert egy-egy műsornak nem mindig a sugárzó csatorna a gyártója. Amennyiben kiírják, jegyezzen föl minden elérhetőséget (postacím, e-mail, telefon, fax) is. Ha ez utóbbiak nem jelennek meg, úgy az esetleges reklamáció esetén forduljon a csatornához.
* Természetesen előfordulhat, hogy nem tudja annak a tévének, újságnak, rádiónak stb. a címét, amelyikkel játszott. Ez esetben a telefonos tudakozó, illetve a világháló sokat segíthet. Gyorsan rátalál például a cégre, ha egy internetes keresőprogramba beüti annak nevét. Szinte minden sajtóterméknek működik ugyanis on-line változata, ahol általában az „Impresszum”, az „Elérhetőségünk”, illetve a „Kapcsolat” link alatt tüntetik föl az címüket, e-mailjüket, telefonszámukat.
* A panaszt célszerű legalább két formában közvetíteni az illetékesek felé (például telefonon és e-mailben), és mindkettőben érdemes utalni is erre. Levélben például így: „Mint azt telefonon is bejelentettem az ügyfélszolgálatuknál...” A telefonbeszélgetés során pedig azt közölje, hogy mindezt írásban is jelezte a cég felé.
* Ha telefonon keresi fel a céget, jegyezze fel annak nevét és beosztását, akivel beszélt, hogy ha ennek ellenére is „bonyodalom” támadna, hivatkozhasson a beszélgetésre.
* Levél és e-mail esetében ügyeljen a pontos címzésre, mert ha panasza nem ér célba, a legsegítőkészebb cég sem tudja azt orvosolni.
Bors