Elképesztő! Kiszippantotta a vákuum a pilótát a repülőgépből, így élte túl

repülőgép
PUBLIKÁLÁS: 2024. október 29. 11:32
Valóban az élet írja a legelképesztőbb történeteket, ugyanis egy pilótát kiszippantotta a vákuum a repülőgépből. A British Airways pilótája, Tim Lancaster az életéért küzdött az 5390-es járaton, amely Birminghamből a spanyolországi Malagába tartott 1990 júniusában. Az életét a hős kollégájának köszönheti.
A pilóta, akit a vákuum kiszippantott a repülőgépből, a kollégái gyors közbelépésének köszönheti az életét - illusztráció Forrás: NurPhoto via AFP/Nicolas Economou

Kiszippantotta a vákuum a pilótát a repülőgépből, így élte túl

A fedélzeten 81 utas volt, amikor kiszippantotta a vákuum a pilótát a repülőgépből nem sokkal felszállás után, amikor a pilótafülke bal szélvédője váratlanul kitört.

A vákuum egy pillanat alatt részben kiszívta Lancastert a repülőgépből, és 20 percet töltött az ablakkerethez „szögezve" a száguldó repülőgép orránál. Miközben a repülőgép Oxfordshire felett szállt, a személyzet tagjai kétségbeesetten kapaszkodtak a bokájába.

Az egyik légiutas-kísérő, Nigel Ogden kapta el a pilóta lábát, amikor eltűnt az ablakon. Az életmentő légiutas-kísérő is kezdett kicsúszni a nyíláson, de a légiutas-kísérő személyzet másik tagja, John Heward berohant, és megragadta az övénél fogva.

Majdnem légikatasztrófa történt

Miközben mindez zajlott, Alastair Atchison másodpilótának sikerült átvennie az irányítást a repülőgép felett, és leereszkedett egy oxigénben gazdagabb magasságba.

Szerencsére a British Airways járatának kényszerleszállása sikeres volt a Southampton repülőtéren.

Lancaster kapitány túlélte a hátborzongató esetet, de több sérülést szenvedett, beleértve a fagyási sérüléseket, a töréseket és a sokkot.

Amikor az NBC tudósított az esetről, az újságírók megkérdezték Lancastert, hogy félt-e attól, hogy meghal, amikor kiszippantotta a vákuum. „Megfordult a fejemben egy-két pillanatra" – ismerte el a férfi.

A légibaleseteket vizsgáló részleg vizsgálata később feltárta, hogy a szélvédőhöz tartozó csavarokat valamivel kisebbre cserélték, amelyek sokkal kevésbé biztonságosak – írja az Unilad.

„A legtisztábban arra emlékszem, hogy eleinte nem tudtam lélegezni" – mondta Lancaster a Mayday című 2005-ös dokumentumfilmben.

Ogden légiutas-kísérő a Sydney Morning Heraldnak így emlékezett vissza „Elfordultam, és láttam, hogy az első szélvédő eltűnt, és Timet, a pilótát szinte teljesen kiszívta az ülésből a vákuum, de épp el tudtam kapni a lábait. Átugrottam a vezérlőoszlopon, és megragadtam a dereka körül, nehogy teljesen kirepüljön. A teste mintha megnyúlt volna, teljesen felkenődött a pilótafülke elejére."

A pilóta lábai előre szorultak, kikapcsolva a robotpilótát, és a nagy hadonászásban megnyomták a kormányt is, így a repülőgép közel 650 km/órás sebességgel száguldott lefelé a világ egyik legeldugottabb égboltján keresztül.

„Az arca nekiütközött az ablaknak, az orrából és a fejéből vér folyt, a karjai csapkodtak, és körülbelül 6 méter hosszúnak tűnt. A legfélelmetesebb az volt, ahogy a szemei tágra nyíltak. Soha nem felejtem el ezt a látványt, amíg élek – emlékezett vissza a légiutas-kísérő.

Nézd meg a riportot az elképesztő balesetről:

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.