Teljes testtel átélhető szimfónia a Kelenföldi pályaudvar régi aluljárójában, hangkoreográfia a Széll Kálmán téren, helyspecifikus táncelőadás J. S. Bachra a munka ünnepén. A PLACCC fesztivál tavasszal három, a nézőket hipnotikusan magával ragadó Somló Dávid köztéri előadással várja az érdeklődőket, írja az artnews.hu.
A PLACCC Fesztivál városi terekben, rendhagyó helyszíneken zajló művészeti fesztivál. Előadóművészetet, képzőművészet, építészetet felölelő sokszínű nemzetközi programsorozat, nívós hazai és külföldi meghívottakkal.
Somló Dávid interdiszciplináris alkotó/zenész az elmúlt években egy olyan különleges formanyelvet hozott létre, amely a hordozható hangszórókon megszólaló éteri hangterekre és a szociális dinamikákra reflektáló, egyszerű térbeli mozgásokra fókuszál. Ezeket az elemeket kombinálva hoz létre egyszerre közösségi, kontemplatív és katartikus előadásokat, melyek többnyire a város egy bizonyos helyszínére készülnek, kihasználva annak adottságait és sajátosságait.
A teljes testtel átélhető "gyalogalagút-szimfónia" a Kelenföldi pályaudvar régi aluljárójára komponálva. A darab során nyolc előadó nyolc kitartott, pulzáló, lassan változó hangot hordoz körbe különböző tempókban, folyamatosan változó akkordot és térdinamikát alkotva. A darab a 370 méter hosszú londoni Greenwich gyalogalagútban debütált 2015-ben, majd az UH Fest keretében három budapesti helyszínen volt látható-hallható, mindig az adott térre komponálva. A különleges szimfóniát Szabó Bálint aka Gosheven hordozható hangszórókon megszólaltatott tiszta hangolású gitárimprovizációja követi.
A Drift egy mozgás- és hangkoreográfia, nagy közterekre és tizenöt előadóra komponálva. A hordozható hangfalakkal felszerelt előadók "láthatatlan útvonalak" szekvenciáit követve, az alig észrevehetőből egyre feltűnőbben veszik birtokba a teret, ezáltal mozgó hangfolyamot teremtenek. A koreográfia kibontakozásával a tér atmoszférája lassan, de biztosan egyre sűrűbbé és éteribbé változik. Az így létrejövő, folyamatos mozgásban lévő organikus koreográfia és az abból kibontakozó hangkompozíció hipnotikus közösségi élményt nyújt a nézőknek és a járókelőknek. Az egy órás előadás eredetileg a Prágai Quadriennálé felkérésére készült, Budapesten a PLACCC Fesztivál keretében volt látható első alkalommal.
A Vass Imrével közös, 2011 óta játszott It comes it goes helyspecifikus táncelőadás ez alkalommal a május 1-jével, a Munka ünnepével összekapcsolódva járja útját. Az előadás J. S. Bach zenéjét és az egyszerű felugrás mozgásanyagát felhasználva – a szélsőséges repetíció lehetőségeit és hatásait vizsgálva – különlegesen intenzív felületet nyújt a kontemplációra. Az eredetileg színházi térre készített darab 2018-ban már látható volt köztereken, a PLACCC Fesztiválon, ahol három egymástól nagyon különböző városi térben értelmeződött újra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.