Miközben a repülőtársaságok újabb gépeikre egyre több ülést próbálnak felpréselni, és a párnázottság rovására nagyobbítani a lábhelyeket, az utasok tapasztalata inkább csak a növekvő kényelmetlenség – a komforthiány azonban most elért egy szintet, ami az amerikai hatóságoknál is kiveri a biztosítékot.
Mint arról mashable.com beszámolt, kormánytanácsadói testület vizsgálja, hogy a szűk ülőhelyek milyen hatással vannak az utasok testi épségére és biztonságára. Ami biztos, hogy a szűk tér már most kimutathatóan több fedélzeti konfliktushoz, akár tettlegességhez is vezet, amriől azonban nem készülnek hivatalos jelentések.
A helyhiány ezen kívül szükség esetén akadályozza a gép elhagyását, tekintve, hogy a biztonsági előírásokban javasolt 79 cm-es sortáv mára néhány légitársaságnál 71 centiméterre redukálódott.
Abból, ahogyan a légitársaságok illetékesei kommunikálnak az általuk használt új ülésekről, sosem jönnénk rá, hogy valami gond van velük. A Southwest Airlines kereskedelmi igazgatója szerint például a náluk 2016-tól bevezetendő új, csökkentett párnázatú, karcsúbb ülésekkel, „melyek a legszélesebbek a 737-es piacon, az utasok végre megkapják, amit mindig is akartak: a nagyobb személyes teret". A Boeing szóvivője szerint az új székek sokkal nagyobb lábhelyet biztosítanak, mint a repülőülések korábbi generációi. Ugyanakkor érdemes kicsit odafigyelni a United nyilatkozatára, mely szerint a karcsú székek bevezetésével az megmozgatott utaslétszám egyenesen úgy fog alakulni, mintha 14 új repülőt állítanának forgalomba.
Bár az utasok észrevételei nem ezt tükrözik, úgy tűnik, a társaságok kitartanak az új gyakorlat mellett – hacsak a Szövetségi Légiközlekedés Hatóság (FAA) nem szól közbe.
Jelenleg teszteket végeznek, hogy világos legyen, az új ülések használata mellett is teljesíthető-e az evakuálás a meghatározott 90 másodperc alatt a kijáratok felének elzárásával, illetve hogy az utasok fel tudják-e venni időben a mentőmellényeket.
A kormányzati tanácsadótestület mindazonáltal a tesztelés eredményének függvényében is csak javaslatot tehet, a szabályozásba nem szólhat bele.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.