Még mindig használsz öblítőt ezekhez a ruhákhoz? Hatalmas hiba

praktika
PUBLIKÁLÁS: 2024. január 15. 12:00
Mutatjuk, melyek azok a ruhák, azok az anyagok, amelyek mosásánál jobb, ha elfelejted az öblítőt!

A szakemberek jó ideje hangoztatják: meg kellene tanulnunk elengedni az öblítőket, sokak szerint ugyanis egyike az otthonunkban található legveszélyesebb, legmérgezőbb dolgoknak. Ráadásul rengeteg olyan módszer, olyan praktika van, amivel vegyszermentesen is illatosak lesznek a mosott ruhák – arról nem is beszélve, hogy ezekkel a trükkökkel még spórolunk is. Persze amíg eljutunk az öblítőmentes világba, addig is tisztázni kell: egyes ruhadarabokhoz, egyes textilekhez nem szabad használni, ugyanis javarészt csak ártunk vele. A ReBlog útmutatása alapján gyűjtöttük össze, melyek ezek.

mosógép, fürdőszoba, mosás, Shutterstock illusztráció
Vannak ruhák, amikhez semmiképp se használj öblítőt!  Fotó: Pixel-Shot / Shutterstock

7 textiltípus, amelynél soha ne használj öblítőt

Az öblítő egyik fő adaléka egy olyan anyag, amely viaszos réteggel vonja be a textilszálakat. Ez egyes esetekben kedvező, máskor azonban inkább rossz, mint jó. Mutatjuk, mely esetekben alkalmazz inkább valamilyen alternatív megoldást öblítő helyett:

  1. Bolyhos szálú vagy felületű textil (polár, thermo, gyapjú, toll): az öblítő eltömíti ezek "levegős" szerkezetét
  2. Sztreccs anyag: a szálak elveszítik a rugalmasságukat
  3. Farmer: minél sötétebb, annál kevésbé szereti az öblítőt
  4. Sportruházat: az öblítő által képződő bevonat gátolja a textil légáteresztését, "lélegzését", ami sportruházatnál pedig kiváltképp fontos
  5. Dzsekik: a vízlepergető réteg könnyen tönkremegy az öblítő hatására
  6. Frottírtörülközők, lenholmik, vászonlepedők: ugyancsak az öblítő védőrétege miatt csökken a vízfelvevő képességük
  7. Pufidzsekik: a vatelintöltet elnehezül, összetömörödik az öblítő hatására

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.