A Bécsi Mobilitási Ügynökség (Mobilitätsagentur Wien) megbízásából készített közvélemény-kutatás szerint 2012-höz képest javult a biciklisek helyzete az osztrák fővárosban. Míg két évvel ezelőtt a megkérdezettek 52 százaléka érezte magát biztonságban két keréken, addig 2014-ben már 72 százalékuk.
A felmérésből az is kiderül, hogy a legtöbben kerékpárúton vagy kerékpáros utcán (65%) közlekednek a legszívesebben, a kerékpársáv vagy az autók között kerekezés már sokkal kevésbé népszerű (19 és 13%). Eltérés mutatkozott a kerékpáros infrastruktúra megítélésében is: míg a város délkeleti részében a megkérdezettek 64 százaléka adott pozitív értékelést, addig nyugaton már csak 53 százalék.
„Ez azt mutatja, hogy az irány jó, de akad még tennivaló" – értékelte a felmérés eredményét Martin Blum kerékpárosügyi biztos. Mivel a sűrűn beépített nyugati kerületeket még kevés bicikliút köti össze a városközponttal, a megoldást kerékpáros utcák kijelölésében látja, ahova gépjárművek csak kivételes esetben hajthatnak be.
A közvélemény-kutatás során azokat is kikérdezték, akik szinte soha nem ülnek biciklire, írja a Compress hírügynökség. Tíz megkérdezettből egyébként négyen adtak ilyen választ. Az elsődleges ok: nincs biciklijük. A második leggyakrabban említett indoklás az volt, hogy félnek a forgalomban. Elsősorban a nők, az 50 év felettiek valamint a belső és a nyugati kerületek lakói magyarázták ezzel, hogy miért nem ülnek biciklire.
A bécsi közbringa-hálózat egyébként rendkívül népszerű: mint már írtuk, 2014 első negyedévében minden hónapban több mint száz százalékkal nőtt a felhasználók száma. A Citybike rendszer keretében jelenleg 116 dokkolóállomás és 1400 kerékpár áll az osztrák főváros lakói és látogatói rendelkezésére, akik a statisztikák szerint lelkesen élnek is a lehetőséggel. Tavaly 480 ezer regisztrált felhasználója volt a Citybike-rendszernek, akik a mintegy 790 ezer út során összesen 2,5 millió kilométert tettek meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.