Új számítógépes játék jelent meg, amellyel a gyerekeket a társadalmi távolságtartás fontosságára tanítják. Az ötletgazda Richard Wiseman egyetemi tanár, aki „Can You Save the World?", azaz „Meg tudod menteni a világot?" címmel adta ki a számítógépes játékot, hogy a gyerekek megértsék, hogyan menthetnek életet a társadalmi távolság betartásával a koronavírus-járvány idején – írja a World Economic Forum.
Wiseman, a Hertfordshire-i Egyetem pszichológus professzora elmondta, hogy amikor egy nap sétálni indult Nagy-Britanniában, számítógépes játékban érezte magát, ahogy megpróbálta kikerüli a gyalogosokat és a kerékpárosokat. Akkor ugrott be neki az ötlet, hogy ilyen lehetne a világ első COVID-19 számítógépes játéka. Wiseman szerint a kutatások kimutatták, hogy a pozitív társadalmi viselkedést ösztönző játékok befolyásolhatják az emberek cselekedeteit a való világban is.
Szórakoztató módszer egy nagyon fontos üzenet átadására" – mondta Wiseman, aki Martin Jacob tervezővel készítette el a játékot.
"Nagyon sok kutatás igazolja, hogy ha arra ösztönzik az embereket – különösen a gyerekeket, – hogy bizonyos módon viselkedjenek a videojátékokban, az a viselkedésforma valóban átkerül a valós életbe is" – tette hozzá. Az alkotók ezt a számítógépes játékot kulcsfontosságú lehetőségnek tartják, hogy amikor az országok kilépnek a megszorítások alól, az emberek kontroll alatt tarthassák a vírust. Egyben hatékonyabbnak is gondolják, mint néhány félelmet keltő bejelentést.
A játékosok irányítják az avatárt az egyre forgalmasabb utcán, miközben életeket mentenek azzal, hogy kikerülik a gyalogosokat, a kerékpárosokat, és figyelnek arra, hogy mindenkitől távol tüsszentsenek. A játékban maszkokat is lehet gyűjteni és eljuttatni az egészségügyi dolgozóknak.
A játék előrehaladtával a pontszám egyre gyorsabban növekszik azt szemléltetve, hogy a saját védekezésünkkel mennyi embert menthetünk meg. Eddig mintegy 15 000 ember próbálta ki a játékot, és noha az elsősorban gyerekek számára készült, a felnőttek is szórakoztatónak találták.
Így beszélhetünk ezekről a dolgokról a gyerekekkel anélkül, hogy félelmet keltenénk bennük" – mondta Wiseman.
A játék humoros elemeket is tartalmaz, például amikor élelmiszert vagy WC-papír-gurigákat kell beszerezni. Ha egy játékos beleütközik valakibe, pontokat veszít. A játékban a tét 7 milliárd megmentett élet, ami a világ népességének számát jelöli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.