Nem érted a tananyagot? Hülye vagy!

Nem érted a tananyagot? Hülye vagy!

Iskola
PUBLIKÁLÁS: 2016. március 02. 12:00
Miért nem vittem a negyedikes fiamat iskolába? Lassan négy év telt el azóta, hogy beléptünk az iskola kapuján. Pedagógus végzettségű házaspárként az egyetemen mindent megtanultunk az alternatív pedagógiáról, korszerű módszerekről, amit lehet. Fiam négyes-ötös tanuló, mégis érzem a rendszer hiányosságait. Sajnos Magyarországon hatalmas szakadék van az óvoda s az iskola között. A vegyes csoportok sem kedveznek annak, hogy a nagycsoportosok egy picit az iskolára hasonlító légkörben létezzenek az óvoda utolsó évében. Van az oviban kötelező foglalkozás, de az a negyven perc össze sem hasonlítható a kisiskolásokra első osztályban rázúduló követelményrendszerrel. Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy az ovi utolsó évén változtassanak!

Negyvenöt percig egyhelyben ülni még a nagyobbaknak is erőpróbát jelentő feladat, nemhogy egy hatévesnek! Folyamatos koncentrálás, napi öt óra, ebéd és négyig napközi, ahol szintén tanulás is folyik. Harmadik-negyedik évre a tananyag mennyisége erőteljesen megnövekszik, egyre több mindent kell bebiflázni. A tanítók muszáj, hogy kövessék a tantervet, mert különben nem tudják befejezni az anyagot. Ekkorra már több kisgyerek lemarad, főként matematikából s környezetből. Sok felsőssel és gimissel állok kapcsolatban, mértéktelen panaszáradat ömlik belőlük akárhányszor találkozunk. Nyolcadikban heti két nyolc óra, a mindennapi tesi sokszor lépcsőztetéssel zajlik, különtanárok tömkelege, frusztrált pedagógusok, rettenetes tankönyvek, amikből nem lehet tanulni rendesen, nemegyszer a netről halásszák össze a tananyagot.

A pedagógus el kell, hogy készítse a portfólióját, amelynek gondolatára is görcsbe rándul a gyomra, hétvégéi, szabad estéi azzal telnek, hogy éjszakába nyúlóan írja a portfóliót, hogy a minősítésen megfeleljen. Másnap álmosan, fáradtan megy iskolába, ahol képtelen normális órát tartani, sokszor érthetetlen vázlatokat diktál és bizony sajnos az is előfordul, hogy össze-vissza beszél. Gimnáziumokban hajmeresztő esetekről számolnak be a diákok. A tanár nem azt kéri számon, amit lead. Angol nyelvórán megkérdezte valaki, hogy lehet-e kérdése a passzívval kapcsolatban, a tanár hidegen csak annyit mondott: NEM. A matektanárok egyik szálló mondata:

„Nem értitek? Nem baj, úgy maradtok.”

De van olyan matektanár, aki szembe lehülyézi a diákokat, ha nem értik a tananyagot. Van olyan magyartanár a város egyik elit gimnáziumában, aki versekről nem beszélget, hanem diktál róluk és szigorúan szóról szóra meg kell tanulni a gyerekeknek. Kérdem: hol van itt a kreativitás fejlesztés? A kormány azt mondja, ne vigyék a szülők a politikát az iskolába. Kérdem én, amikor egy tantestület támogatja X-et, de a Klik kijelöli Y-t az igazgatói posztra minden tanári és szülői összefogás ellenére, akkor miért nem követik azt az elvet, hogy a politikát ne vigyék az iskolába? Véleményem szerint itt nincs bal- és jobboldali gyermek, hanem gyermek, aki nyögi a rossz rendszer terheit. Sürgősen változtatni kell, mert ennek nagyon csúnya vége lesz, és a gyermekeink isszák meg a levét.

egy szülő

További terhességgel, szüléssel és gyermekneveléssel kapcsolatos tartalmakat olvashatsz a Bezzeganya Facebook oldalán.
Tetszik?

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.