
1900. október 20-án ünnepi hangulat uralkodott a pesti rakparton: ekkor adták át a főváros egyik legszebb és legmodernebbnek számító villamosvonalát.
A Margit híd és az Eskü tér között kanyargó sárga szerelvények nemcsak a közlekedést forradalmasították, hanem új arcot adtak a városnak. A Duna mentén utazók már akkor is páratlan kilátásban gyönyörködhettek, miközben a korzó kávéházaiból és szállodáiból integettek az első utasoknak.
A rakparti vonal különleges szerepet töltött be a főváros közlekedésében: nem a munkásnegyedeket, hanem a város elegáns központját kötötte össze, így a modernitás és a társasági élet jelképévé vált. Az átadásra politikusok, mérnökök és újságírók is ellátogattak, hiszen mindenki tudta, hogy ez több, mint egy új közlekedési eszköz – ez a haladás ünnepe volt.
A kor technikai csúcsteljesítményének számított a rakpartba illesztett sínpálya és az elektromos hajtás, amely a budapesti közlekedést egy csapásra a modern európai városok szintjére emelte. A villamosvonal azóta is a főváros ikonikus eleme: a mai 2-es járatot gyakran a világ egyik legszebb városi villamosútvonalaként emlegetik, ahol a panoráma éppoly lenyűgöző, mint egykor az 1900-as átadás napján, és az sem véletlen, hogy az adventi Fényvillamos egyik útvonala is ez.
Több mint egy évszázad múltán is ugyanazt a hangulatot idézi: a mozgásban lévő Budapestet, amely egyszerre őrzi múltját és halad előre.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.