Százezrek követik a szupermodellt – egyetlen probléma van csupán, hogy nem létezik!

Százezrek követik a szupermodellt – egyetlen probléma van csupán, hogy nem létezik!

modell
PUBLIKÁLÁS: 2020. január 16. 19:00
Bors

Követői szerint olyan gyönyörű az Insta-modell Shudu, mint egy festmény. Sokaknak talán le sem esik, mennyire közel állnak az igazsághoz: a hölgy ugyanis nem létezik, csak egy ügyes kezű grafikus, Cameron-James Wilson munkájának eredménye.

A harmincéves Wilson pár éve indította el Shudu Insta-oldalát, ám ekkor még nem fedte fel, hogy csupán egy 3D-grafika látható a képeken. Az átverés olyan jól sikerült, hogy még egy dizájner is küldött fotót a “modellnek”, hátha viseli majd egy-két posztjában. A grafikus megugrotta ezt a kihívást is.

Cameron-James Wilson végül 2018 februárjában leplezte le magát - a hamis modell pedig sokakat alaposan kiakasztott. Ennek ellenére Wilson azóta büszkén hirdeti az Insta-oldalon: “a világ első digitális modellje”.

És hogy mennyit keres egy digitális modell? Noha Shudu “gazdája” nem akarja nyilvánosságra hozni, egy szakértő szerint a legmenőbb digitális influenszereknél akár 10-15 ezer dollárt is érhet egy poszt - tulajdonképpen ugyanannyit, mint “élő” társaiknál. Sőt, egy ilyen digitális Insta-sztár még akár kecsegtetőbb is lehet, mint egy hús-vér személy. “Biztosan nem csinálnak semmi olyat, amit a hirdető márka ne szeretne” - magyarázta Charlie Buffin közösségi média-guru a New York Postnak. Arról nem is beszélve, hogy már a legnagyobb Insta-celebek, mint Kim Kardashian és Bella Hadid is szívesen pózolnak virtuális vetélytársaik oldalán.

* * *

Egyébként messze nem Shudu a legmenőbb a vitruális influenszerek között: Lil Miquelának például 1,8 millió Insta-követője van, befektetőinek hála pedig 125 millió dollárral növekedett az egyenleg a számláján - pedig egy robot.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.