Íme a nagy retró kocsmagaléria - ilyen körülmények között mulatoztak a magyarok a 20. században

archív
PUBLIKÁLÁS: 2025. május 28. 08:30
A kocsma a falu lelke, ahogy a mondás is tartja. Nemrégiben a kormány kibővítette a vidéki kocsmaprogramot, így a kocsmák pályázhatnak közel 3 millió forintra. Na de hogyan néztek ki a kocsmák régen? Mutatunk néhány képet a régi kocsmákról Magyarországon.

A 2025 elején elindított vidéki kocsmaprogram most áprilisban újabb elemekkel bővült. Így még több kocsma nyújthat be pályázatot, ráadásul a május 23-i határidőt június 16-ra tolták ki. A támogatást: energiahatékonyságra, eszközbeszerzésre, bértámogatásra, működési támogatásra is lehet költeni. Ezzel persze jelentősen megújulnak a kocsmák,  de vajon hogy nézhettek ki régen? Galériánkból kiderül.

büfé kocsma
1968. Garay utca a Garay térről a Hernád utca felé nézve. Háttérben látszik a Büfé kocsma. Fotó: Fortepan / Magyar Rendőr

A kocsma most is a falu lelke - így néztek ki évtizedekkel ezelőtt a söntések

Meccsnézésre, születésnapi ünneplésre is szívesen ülünk be a kocsmába koccintani. Magyarországon, ahogy sok más országban is, a 20. században jelentősen csökkent a kocsmák száma. Ez főleg az alkoholfogyasztási szokások változására és a kocsmázás visszaszorulására vezethető vissza. A kocsmázás vitathatatlan társadalmi és egészségi hatásai mellett a közösségépítő és hagyományőrző szerepére is érdemes gondolnunk. 

A történelem során a nagyobb gyártók, mint például a Zwack Unicum Nyrt. segítették a magyar kocsmák működését, egyúttal a saját termékeik forgalmazását. Családi vállalkozások is szívesen fektettek alaptőkét a kocsmák üzemeltetésébe, hiszen ezzel is összehívhatták a barátaikat italozásra.

Az alábbi galéria bemutat néhány érdekes pillanatot a magyarországi söntések életéből. Ezek a kocsmák ma már nem léteznek, vagy egy teljesen másik egység/kocsma épült a helyükre.

 

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.