Kiderült a Pepsi titka: döbbenetes, hogy hívták eredetileg a népszerű üdítőt

Pepsi-Cola
PUBLIKÁLÁS: 2024. július 01. 18:30
Nincs is jobb, mint egy meleg napon meginni egy hideg kólát. A kólarajongók azonban most teljesen ledöbbentek...

Ha te is imádod a Pepsit, akkor valószínűleg meglepetés lesz neked is, hogy eredetileg nem is így hívták az üdítőt. Mintha az alkotónak hiányzott volna az igazi ihlet...

Fotó: Pixabay

Az észak-karolinai Caleb D. Bradham 1893-ban az egyetemről kikerülve egy helyi gyógyszertárban kezdte el árulni a szénsavas italt. Ez lényegében mellékállásként indult, hogy egy kis plusz pénzt keressen, de elég sikeres volt.

Kiderült, hogy Bradham az ital elnevezésénél a vezetéknevének egy variációját választotta. Az eredeti termék neve "Brad itala" volt. Csak körülbelül fél évtizeddel később vásárolta meg Bradham a 'Pep Kola' nevet egy közeli versenytársától, majd végül a Pepsi-Cola mellett döntött.

A nyelvészet szerint a 'Pepsi' név a görög 'emésztést' jelentő munkafolyamatból származik, aminek sok értelme van, ha megnézzük a márka régi szlogenjét.

Az 1904-es reklámszöveg így hangzott:

Élénkítő, élénkítő, emésztést segítő.

A márkanévvel kapcsolatos leleplezés után a Pepsi-rajongók az X-en osztották meg gondolataikat.

Az egyikük így nyilatkozott:

A Pepsi Pepsi egy nagyon népszerű termék. Most tudtam meg, hogy a Pepsit eredetileg Brad italának hívták.

Egy másik hozzátette:

Ez úgy hangzik, mint egy 90-es évekbeli alt-rock album neve.

A névváltoztatások ellenére a logó mindig is nagyon hasonló volt. A logó legutóbb 2023 márciusában újult meg. Ennek egyik oka az volt, hogy sokan nem igazán tudták felidézni a tényleges Pepsi-logót, de volt egy olyan elképzelésük, hogy a piros, kék és fehér színek egy változata és a szöveg valahol a körön vagy a körön belül található. Ezt pedig elfogadták és ez alapján alakították át a logót - írja a Unilad.

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.