Újabb részletek a dollárbaloldal buszoztatós sumákolásáról

dollárbaloldal
PUBLIKÁLÁS: 2023. április 06. 08:44 / FRISSÍTÉS: 2023. április 06. 08:46
72 millió érkezett a szomszédból a baloldalhoz is buszoztatásra.
Borsonline

Ezt már követni is nehéz! Keresztbe-kasul bízták meg egymást buszoztatással az ellenzéki kampány szereplői – írja a Mandiner. A DatAdat-csoport osztrák tagja, a DatAdat GMBH 200 000 eurót fizetett magyarországi anyavállalatának, a DatAdat Professional Kft-nek, mégpedig buszos utaztatásra tavaly márciusban, a kampányfinisben – értesült a lap a hatósági vizsgálatra rálátó forrásból. Az összeg nagyjából 72 millió forintnak felel meg.

Fotó: Pixabay.com (Képünk illusztráció)

Ez az értesülés csak tovább bonyolítja a tavalyi baloldali buszoztatásról eddig megismert információk nyomán kirajzolódót képet. Mint arról olvashattál a borsonline-on: a Bajnai Gordonhoz és Ficsor Ádámhoz köthető DatAdat Professional összesen több mint 50 millió forintot, míg a Márki-Zay Péter nevével fémjelzett Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) mintegy 40 milliót költött buszos utaztatásra, illetve személyszállításra tavaly márciusban. Ez összesen 90 millió forint.

Emlékezetes: az MMM-nek mintegy 1,8 milliárd forintnyi támogatást biztosított az Egyesült Államokból az Action for Democracy (AD) nevű szervezet, de jutott a „guruló dollárokból” bőven a Bajnaihoz, Ficsor Ádámhoz és Szigetvári Viktorhoz köthető, a baloldali kampányba bedolgozó DatAdat-csoportnak is.

Bajnai Gordon
Fotó: Soós Lajos

Beszámolt a Mandiner arról is, valahogy nem jön ki a matek a megrendelések körül, ahogy arról is, a megbízott Fulvia Kft. – melynek ügyvezetője immár napok óta nem reagál a megkeresésükre – alighanem alvállalkozók bevonásával oldhatta meg az összesen csaknem háromszáz, egyenként ötven fős busz biztosítását. Az ügyben Tényi István bejelentést tett a NAV-nál.

Most a lap birtokába került számlából kiderül az is, hogy külföldről is érkeztek pénzek a buszügylet során: a bécsi DatAdat 200 000 eurót, tehát durván 72 millió forintot fizetett budapesti partnerének, méghozzá vezetővel való autóbusz-kölcsönzés szolgáltatásért.

Miután mind az MMM-hez, mind a DatAdathoz bőven jutott az AD-féle amerikai kampánytámogatásból, továbbá az MMM a bécsi DatAdatnak is juttatott forrásokat százmilliós nagyságrendben, egyre erősebb a gyanú, hogy a baloldal buszügyletei mögött is találhatunk amerikai pénzeket.

Az ügy pikantériája tehát az, hogy amerikai támogatók „guruló dollárjaiból” valakik bőven tehettek zsebre a baloldalon. – írja a Mandiner.

A DatAdat Professional Kft. összesen több mint 50 millió forintot, míg a Márki-Zay Péter nevével fémjelzett Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) mintegy 40 milliót költött buszos utaztatásra, illetve személyszállításra tavaly márciusban. Az egyesült ellenzék kampányfinanszírozását vizsgáló hatósági eljárásra rálátó forrásból úgy értesültünk, a baloldalhoz köthető, az amerikai kampányfinanszírozási ügyben is érintett DatAdat az ellenzéki összefogás március 15-i, Donald Tusk közreműködésével megtartott kampányrendezvényével összefüggésben bízhatott meg egy személyszállítással foglalkozó vállalkozást autóbuszos szolgáltatással. Ugyanezzel a céggel márciusban – információink szerint – az MMM is szerződött.

MÁRKI-ZAY Péter
Fotó: Rosta Tibor

Csakhogy valami nem stimmel a megbízások körül. A lapunk által megismert szerződés szerint a DatAdat és az MMM is a Fulvia Kft-t bízta meg a buszoztatás lebonyolításával. A korábban Bajnai Gordonhoz köthető DatAdat 150, egyenként ötven fős buszt rendelhetett meg a már fentebb említett 50 millió forintért. Márki-Zayék mozgalma 40 milliót költött buszos utaztatásra a Fulvia Kft-nél. Ez azt jelenti, hogy ha nagyságrendileg hasonló áron adta nekik a cég a szolgáltatást, mint a DatAdatnak, akkor az MMM körülbelül 120-125 ötvenfős buszt bérelhetett.

Honnan szerzett egy cég ennyi buszt?

A cég honlapja szerint a vállalkozás elsősorban mikrobuszok és személyautók kölcsönzésével foglalkozik, ami arra utalhat, hogy maguk nem lettek volna képesek az elvállalt szolgáltatás nyújtására. Az Opten adatbázisa szerint mindenesetre a gépjárműkölcsönzés szerepel a tevékenységi körükben. Kérdés tehát adódik:

hogyan lennének képesek bőven több mint 200 ötvenfős autóbusz biztosítására?

Erre utalhat az is, hogy a vizsgálatra rálátó források szerint a Fulvia Kft. a megbízás „mérete” miatt alvállalkozókat vonhatott be, a közel százmilliós összeg nagy része a fővállalkozónál maradhatott.

Ugyancsak kérdéseket vet fel, hogy a tavalyi nemzeti ünnepen korántsem volt akkora tömeg az összellenzéki rendezvényen, ami indokolta volna a rengeteg járművet. Számítások szerint ugyanis egy ekkora járműflottával akár 13-15 ezer ember szállítására is képesek lettek volna, ehhez képest még a baloldali médiában is nagy polémia keletkezett arról, valóban kellően sokan voltak-e az egyébként meglehetősen szűk Műegyetem rakparton. Miután két szerződésről van szó, nem lehetetlen, hogy a cég mindkét fél irányába ugyanazt a szolgáltatást vállalta be. De az sem teljesen elképzelhetetlen, hogy a balos kampányszervezők a megbízás megosztásával akarták kvázi „fedezni” a költség volumenét.

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.