Egy 1937-es magyar filmet nézve azonosította saját festményét egy férfi. A kép szobájának falán lógott.
A nem mindennapi esetről a budapesti Kieselbach Galéria számolt be internetes oldalán. Az egyik kiállításukon éppen az 1937-es Úrilány szobát keres című magyar film jeleneteit vetítették. Kabos Gyula zseniális alakításán túl a film azért is érdekes, mert a háttérben több kortárs festmény feltűnik. Köztük Vörös Géza Kék ruhás nő című alkotása.
– Ennél a jelenetnél kiáltott fel egy úriember a galériában. Felismerte ugyanis, hogy a felbukkanó festmény ugyanaz, ami évtizedek óta otthon lóg a falán. Így került elő negyven év után a festmény – mondta a Borsnak Molnos Péter művészettörténész. Kiderült, hogy a filmben ezen kívül számos kortárs festmény is feltűnik. Vörös Gézától például több másik alkotás, például a Csendélet parasztládán, de láthatóak Kádár Béla művei és Aba-Novák Mérges Giovanni című festménye is.
A történész szerint ez Pán József díszlettervezőnek köszönhető, aki jó barátságban volt Vörös Gézával. Feltehetően promóciós szándékkal teleaggatta a filmet festményekkel. Így a színészi alakítások mellett érdemes a háttérre is koncentrálni.
Vörös Géza 1929-ben festette a Kék ruhás nő című képet, amely leggyakoribb modelljét, feleségét ábrázolja. Csakúgy, mint a Nő sárga pulóverben és a Feleségem és én című képe. Vörös előtte sok időt töltött Párizsban, ahol a francia festészet, különösen Matisse alkotásai és a perzsa művészet volt rá nagy hatással.