Senkinek sem kellett a híres magyar festő, Szinyei Merse Pál 32 millió forint kikiáltási árú festménye egy hétvégi aukción. Volt, aki az árverésen legalább százmillió forintot költött.
A Budapesti Kongresszusi Központban tartott vasárnapi képzőművészeti árverésen ugyan nem jelentek meg közismert politikusok vagy üzletemberek, de telefonos közvetítőiken keresztül az ország leggazdagabb elitjébe tartozók licitáltak a leghíresebb magyar művészek alkotásaira. Rengeteg volt az érdeklődő is, akik szívesen fogadták az ingyen osztogatott bort és pezsgőt. A közvetítők egyike igazi „nagyhalat” képviselhetett. Ő fizette ki a legtöbbet egy képért: a 30 millió forintos kikiáltási árról 40 millió forintra felüllicitált Pihenő modellek című Ziffer Sándor-festmény (1880– 1962) kelt el ennyiért. Ugyanez a közvetítő legalább 100 millió forint értékben vásárolt össze „kisebb”, egy- és húszmillió forint között licitre kínált festményeket.
A gazdagok vásárlási szokásait nehéz volt kiismerni. Vaszary János (1867–1939) Déli pihenő című képe 30 millió forintért kelt el, míg a festő Fürdő nők című alkotása tízmilliós kikiáltási áron senkinek sem kellett. Valószínűleg a túlárazott képeket kerülték el a műértő milliomosok/milliárdosok.
Nem tudni viszont, hogy miért nem kellett senkinek a Majális című képe miatt szinte mindenki által ismert festő, Szinyei Merse Pál (1845–1920) egyik alkotása. A Rokokó című kép az est fénypontjaként a legutolsó, egyben legdrágább tétel volt: 32 millió forintért hirdették meg. Jelentkező azonban nem akadt.
Nagy harc dúlt azonban két milliomos között Mednyánszky László (1852–1919) Folyóparti naplemente című festményéért, amelyet hétmillióért kínáltak árverésre. Végül csak két licitáló maradt ringben, a képet végül tizenkétmillióért szerezte meg egyikük.