Pintér Józseftől havi rendszerességgel levont a fuvarozó vállalat pénzt, mivel szerintük a sofőr nem gazdaságosan vezetett. A pécsi sofőr bíróságra vitte az ügyet, ha nyer, több ezer kamionos hasonló igényt nyújthat be a cég ellen.
Pintér Józsefnek élete a kamionozás. A vezetés szereteténél talán csak az igazságérzete nagyobb, a végletekig képes küzdeni igazáért. – Pár évvel ezelőtt rendkívüli felmondással el akartak bocsátani a Waberer’s kamionos cégtôl – mondta a Borsnak Pintér József. – Két hetet betegállományban voltam, majd újból jelentkeztem munkára. Három napig vártam a telephelyen, hogy útnak indítsanak. Ezzel szemben a cég azt állította, hogy nem jelentem meg. Jogerősen megnyertem a bírósági pert, és az elmaradt béremet is megkaptam.
A történtek ellenére József nem haragudott meg cégére, továbbra is ott dolgozott. Azt hitte, hogy többé nem kell bíróságra mennie, de tévedett. – Éveken keresztül minden hónapban elvettek a pénzemből, mert azt mondják, hogy nem vezettem gazdaságosan – folytatta a sofőr. – Csakhogy az üresjárati norma teljesíthetetlen volt, mert a forint/kilométer érték 24,9 literben került meghatározásra, jóllehet a gyári márkaszervizi kiolvasás 28,1 litert mutatott. Havonta 2–3 ezer forintról volt szó, de a mai világban minden fillér számít.
Ha valaki nem a fogyasztási norma szerinti üzemanyag-mennyiséget használja el havonta, akkor a teljes ösztönző támogatást nem kapja meg – vélekedett ezzel szemben a fuvarozó cég. Ôk azzal érvelnek, a mérlegelési jogkörben kialakított ösztönző rendszer szerinti juttatást Józsefnek is megfizették, de mivel a felek között nem fix összegű juttatásról van szó, így Pintérnek nem lehet megalapozott követelése a céggel szemben.
Dr. Sebesi Csaba, Pintér ügyvédje nem vitatja, hogy a cég által használt fogyasztási táblázat korrekt. – A kutya ott van elásva, hogy a táblázatba rossz adatok kerültek be – közölte Sebesi. – Hiszen ha a márkaszerviz által meghatározott értéknél literekkel kevesebb fogyasztási norma van előirányozva, akkor az teljesíthetetlen. Tudomásom szerint több ezer sofőrnél történtek emiatt levonások. Ha ügyfelem nyer, valószínűleg a többi sofőr is benyújtja igényét a fuvarozó cég ellen. Ez pedig számításom szerint százmilliós nagyságrendű.