Nem tudni, mi lesz a Schmitt Pál köztársasági elnök nevével fémjelzett borral. Schmitt már nincs hivatalban, Áderrel még nem történt egyeztetés. A CBA szeretné folytatni az akciót.
Nincs tovább Teljesen bizonytalan, hogy mi lesz a köztársasági elnök boraival. A több mint két hónapja lemondott Schmitt Pál még tavaly áprilisban hatszázötven bor közül választotta ki azt a hármat, amely megkapta a Magyarország köztársasági elnökének bora kitüntető címet. A vörös-, a fehér- és a desszertbor kiválasztásában neves sommelier-ék segítették. A nedűket utána a CBA forgalmazta, minden eladott palack után száz forint folyt be a jótékonysági kasszába, de ezek kerültek az asztalra a Sándor-palota rendezvényein is.
A Bors márciusban járt utána legutóbb, hogy mi lett az akcióból, de akkor mind a Köztársasági Elnöki Hivatal, mind pedig a CBA azt ígérte, hogy május környékén várható majd, hogy az államfő megnevezze azt a szervezetet, amelyet támogatni kíván a pénzből, illetve hogy kiválassza az újabb borokat. Ez azonban elmaradt, hiszen az év elején kirobbant plágiumbotrány miatt Schmitt április 2-án lemondott.
– Fogalmunk sincs, hogy mi lesz a köztársasági elnök borával. Mi nagyon szerettünk volna egy tradíciót kialakítani, hiszen ez a megmérettetés kiváló verseny volt a borászoknak és jelentős presztízzsel járt a győzteseknek – mondta a Borsnak Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója. – Most viszont a változások miatt nagyon bizonytalan a helyzet. Nincs információm arról, hogy a Köztársasági Elnöki Hivatal kívánja-e folytatni ezt az akciót. Sajnos nagyon képlékeny még ez a dolog – tette hozzá Fodor.
Megkerestük az elnöki hivatalt is, de lapzártánkig nem kaptunk választ a kérdéseinkre. Bár Schmitt bort már nem kóstolt ismét, azért megnevezte, hogy melyik szervezetet támogatja. A CBA néhány hete adta át az egymillió forintot a Kulcsár Győző alapította Olimpici Közhasznú Alapítványnak, amely a magyar párbajtőrvívás jövőjét támogatja. Az összeget ki kellett egészíteni, ugyanis a palackok után alig néhány százezer forint folyt be. Fodor Attila szerint ennek ellenére sikeres volt az akció, és a kiválasztott minőségi borok egyébként sem tömegtermelésre készültek, csak limitált mennyiségben kerültek a polcokra.