Aki beköltözik, boldog Györffy Sándor háromszobás házához képest az ürömi lakópark szélén álló dombház úgy hat, mint egy földszintes házikó melletti székesegyház. Ez már nem is ház, hanem szinte "dombbirodalom", napkollektorral fűtött, nyitható fedelű medencével, szobányi kemence-kandallóval, csarnoknyi belső térrel, amely nappaliként, étkezőként, konyhaként és ama bizonyos családi közös térként is szolgál, amiről a tervező is oly lelkesen beszél. – Először arra gondoltunk, befektetés lesz, szerkezetkészen vettük, gondoltuk, befejezzük, aztán haszonnal továbbadunk rajta - vezet körbe bennünket házigazdánk. Aztán ahogy szépült, ahogy egyre több falfelületet fedett faburkolat, ahogyan kialakítottuk az egyedi berendezésű hálószobákat, és ahogyan egyre rendezettebb és kellemesebb lett a növényzet a ház külső felületén, a hatalmas kertben, úgy szerettük meg fokról fokra, és most már eszünk ágában sincs elmenni innen. Párizsban majd 1 millió ember látta a magyar SOLO autót Hegedűs úr többedmagával vezeti azt a céget, amely több száz millió forintos invesztációval létrehozott egy forradalmian új szemléletű hibridautót, amelyet a néhány nappal ezelőtt véget érő párizsi autókiállításon majd egymillió ember látott. A tervek szerint az utakon 2012-ben megjelenő autó alapmodellje egy (3,2 m hosszú, 1,92 m széles) háromszemélyes SOLO lesz, amelyből kettőt egy egyszerű összekapcsolási művelettel 6 személyessé lehet majd bővíteni, de akár úgy is mondhatjuk: a nagy családi autó két kisautóra választható! A SOLO várható fogyasztása 1,8 l/100 km, a nagyé is alig haladja meg a 2,5 litert.
Hihetetlen? Pedig igaz! A legmeghökkentőbb ötlet talán az, hogy nemcsak a tetőn elhelyezett napelemek, de maguk az utazók is termelhetnek a jármű mozgását segítő áramot, mégpedig egy speciális pedál segítségével. Ha úgy vesszük, ez lesz a világ első fitnesss-autója (motorkerékpár kategóriában ott a svájci Twike). Mindehhez elképesztően alacsony tömeg, légellenállási értékek, áramvonalas karosszéria, és igazán versenyképes ár tartozik majd. Pár év, s a mai árakon mintegy 3,2 millió forint körüli összegért lehet beülni a 21. század autójába. Ráadásul megvan minden remény arra, hogy a magyar mérnökök fejéből kipattant ötlet nyomán hazai gyártósorokon is indul majd a termelés, hogy a Solo-Duo elinduljon világhódító útjára. Hihetetlen? Reméljük: igaz!
Harle TOMMY-kzs