A 19. század második felében számos turisztikai vasút készült el Svájcban. Az egyiknek az volt a célja, hogy Európa első hegyi vasútjakén felérjen a Rigi-hegy csúcsára. Erre 1871. május 21-én került sor, amikor a fogaskerekű Vitznau állomásról felmászott a lejtőn, egészen a hegy kilátópontjáig.
Ez egy hatalmas lépés volt a Rigi történetében. Ma ez a több mint 150 éves fogaskerekű annak a hegyivasút paradicsomnak a része, amiben 9 különböző fogaskerekű és drótkötélpálya szállítja az utasokat a legszebb helyszínek között.
Érdekesség, hogy a mai hálózat két cég összefogásából jött össze, így ma a Rigi-Bahnen égisze alatt két fogaskerekű kaptat fel a hegyre. Az egyik Vitznauból indul és körülbelül egy óra alatt éri el a csúcsot, vagyis a Rigi Kulmot, ahol szállodák és éttermek várják a látogatókat, a másik pedig Goldau településről, mely egy komoly vasúti csomópont. Sőt a hegyomlás lábánál lévő településen találjuk a környkék egyik legszebb és legnagyobb állat- és növénykertjét is.
A 2 fogaskerekű és a 6 drótkötélpálya mellett, idén is lehet majd utazni a gőzmozdonyok által vontatott szerelvényekkel. A múzeális 17-es és 16-os gőzmozdonyok Vitznau és Rigi Kulm között átlagosan 450 kg szenet és 2000 liter vizet "zabálnak" meg - olvasható a rigi.ch oldalán.
A mozdonyok igazi időutazásra viszik az utasokat, de bizony időben el kell őket kezdeni fűteni a telephelyükön, a Depot Vitznauban, mivel legalább 4 órára van szükségük ahhoz, hogy hibátlanul működjön a mechanika és nosztalgikus füstfelhőbe borítsák az utazást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.